وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

برترین وکیل ملکی و ثبتی مازندران⚖️

وکیل ملکی و ثبتی مازندران

 

شماره-تماس-وکیل-ملکی-مازندران

 

رزومه دکتر زین العابدین فرهادی

 

تجربه نشان داده است که بستن قراردادهای ملکی می‌تواند چالش‌های زیادی برای شما داشته باشد؛ چراکه قوانین ثبت املاک، دریافت سند رسمی و مشکل مجوزهای ساخت و ساز باعث شده است که قراردادهای ملکی و ثبتی از جزئیات فراوانی برخوردار باشند. بنابراین، برای بستن این قراردادها و پیگیری مشکلات احتمالی بهتر است با بهترین وکیل ملکی و ثبتی مازندران مشورت کنید.

قوانین حقوقی و کیفری در مورد مشکلات ملکی بسیار کامل و دقیق است؛ اما فقط کسانی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند که به این قوانین مسلط بوده و از تجربه بالایی برخوردار باشند. در چنین شرایطی داشتن یک وکیل مجرب می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

در این مقاله می‌خواهیم به پرونده‌های ملکی و ثبتی بپردازیم و نکات ضروری آن‌ها را با هم مرور کنیم. در آخر نیز بهترین وکیل ملکی و ثبتی مازندران را به شما معرفی خواهیم کرد….

 

وکیل ملکی چه کاری انجام می‌دهد؟

تمام پرونده‌هایی که در مورد ملک، زمین، ساختمان و یا سایر اموال غیر منقول باشد، جزء پرونده‌های ملکی به شمار می‌روند و توسط وکلای باتجربه مورد بررسی قرار می‌گیرند. در این گونه از پرونده‌ها ممکن است مشکلاتی بین طرفین یک قرار به وجود آید و یا یکی از بندهای قرارداد نقض شود. به همین دلیل، باید برای گرفتن حق و حقوق خود به مراجع قانونی مراجعه کنید.

از جمله مشکلات مطرح شده در پرونده‌های ملکی می‌توان به دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، دعوای رفع تصرف عدوانی، دعوای الزام به تحویل مبیع، دعوای فروش ملک مشاع، دعوای سرقفلی و حق کسب و کار و بسیاری دیگر از مشکلات اشاره کرد.

 

انواع دعاوی ملکی به چند دسته تقسیم می‌شود؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در پرونده‌های ملکی احتمال رخ دادن مشکلات حقوقی و حتی وقوع جرم نیز وجود دارد! به همین دلیل، مطابق با قوانین موجود می‌توان دعوای ملکی را به سه دسته‌ی دعوای ملکی حقوقی، دعاوی ملکی کیفری و دعاوی ملکی ثبتی تقسیم‌بندی کرد که هر کدام از آن‌ها دارای مفاد و تبصره‌های گوناگونی هستند. در اینجا با برخی از دعاوی ملکی بیشتر آشنا خواهیم شد:

 

·       دعاوی ملکی حقوقی

برخی از پرونده‌های ملکی تنها به دلیل سهل انگاری و یا عدم رعایت مسائل حقوقی رخ داده است و اساساً هیچ جرمی را نمی‌توان در پرونده پیدا کرد. در چنین شرایطی، بهترین وکیل ملکی و ثبتی مازندران تلاش می‌کند تا از طریق دعاوی حقوقی ملکی حقانیت موکل خود را اثبات کند.

دعاوی حقوقی ملکی بسیار پیچیده بوده و پیگیری آن مستلزم تجربه‌ و تخصص فراوان است. دعاوی مطرح شده در این گروه از پرونده‌ها اغلب شامل مشکلات حقوقی سند و یا مشکلات حقوقی در هنگام ساخت و ساز ساختمان است. همچنین دعاوی مرتبط با تصرف ملک نیز در دسته‌ی دعاوی حقوقی قرار می‌گیرند که ممکن است جنبه‌ی کیفری هم داشته باشند.

از جمله پرونده‌های مطرح شده در دعاوی ملکی حقوقی می‌توان به دعاوی صورت جلسه تفکیکی ساختمان، دعاوی الزام به دریافت پایان کار، فک رهن و سندهای ضمانت، تعدیل کردن اجاره بها، الزام به تنظیم سند، درخواست مطالبه اجرت المثل، فسخ قراردادها، دریافت سرقفلی و ده‌ها پرونده دیگر اشاره کرد.

 

 

 

·       دعاوی ملکی کیفری

اگر در یک پرونده ملکی، وقوع جرم از سمت یکی از طرفین معامله رخ دهد، دعوای ملکی کیفری خواهد بود. در این پرونده‌ها، یکی از طرفین با سوء استفاده از طرف دیگر و با کمک روش‌های کلاهبرداری تلاش می‌کند تا قرارداد را به نفع خود تغییر دهد. بنابراین، بهترین وکیل ملکی و ثبتی مازندران باید با هوش و درایت خود مانع از این کلاهبرداری شده و ابعاد پرونده را برای دادگاه روشن سازد.

برخی از پرونده‌های مطرح شده در دعاوی ملکی کیفی عبارتند از: جعل اسناد و یا استفاده از سندهای جعل شده برای امضای قرارداد، انجام کلاهبرداری در معاملات ملکی، فروختن ملکی که برای غیر است، خیانت در امانت، انتقال منافع یک ملک به خود و یا اشخاص دیگر، فروختن غیر قانونی املاک به چند نفر، انجام تبانی در معاملات ساختمان و زمین، وارد شدن غیر مجاز به ملک‌های دیگر، تغییر کاربری زمین‌ها بدون اخذ مجوز از دستگاه‌های مربوطه، آسیب رساندن به سایر املاک و غیره.

 

·       دعاوی ملکی ثبتی

برخی دیگر از پرونده‌های ملکی هستند که شباهت بسیاری به پرونده‌های ملکی حقوقی دارند و نمی‌توان وقوع جرم را در آن‌ها تایید کرد. اما به دلیل گسترده بودن آن‌ها، جزء دسته سوم قرار گرفته‌اند که به دعاوی ملکی ثبتی معروف هستند. در این دعاوی، به بررسی مسائل ثبت سند در املاک و مستغلات پرداخته می‌شود و بهترین وکیل ملکی و ثبتی مازندران با استفاده از قوانین ثبتی به دفاع از موکل خود می‌پردازد.

از جمله پرونده‌های ملکی ثبتی می‌توان به مواردی همچون باطل کردن سند رسمی، باطل کردن اجرائیه ثبتی، باطل کردن کمیسیون‌های ثبتی، افراز کردن املاک، ابطال سند مالکیت معارض، توقیف عملیات اجرایی و غیره اشاره کرد.

همان‌طور که گفتیم افراز ملک نیز جزء دعاوی ملکی ثبتی به شمار می‌رود که معنای آن جدا کردن اموال غیر منقول است. به عنوان مثل اگر کسی بخواهد سه دنگ از ملک خود را از شریک جدا کند، باید دعاوی افراز ملک را پیگیری نماید. علاوه بر آن، برای باطل کردن اسناد رسمی ملک نیز باید دادخواست مورد نظر تهیه و تنظیم شده و به دادگاه تقدیم شود. برای تنظیم این دادخواست، تمامی اطلاعات ملک و صاحبان آن به دقت نوشته می‌شود تا بعدا مشکلی برای صاحبان جدید پیش نیاید.

 

بهترین وکیل ملکی و ثبتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

وکالت پرونده‌های ملکی و ثبتی از حساسیت زیادی برخوردار است؛ زیرا مسائل مالی و اقتصادی تاثیر فراوانی در این نوع از پرونده‌ها دارند. بنابراین، انتظار می‌رود که روند رسیدگی به پرونده نیز دشوار باشد و اگر قوانین مربوطه به دقت بررسی نشود، احتمال پایمال شدن حق و حقوق شما وجود دارد.

بنابراین بهترین توصیه ما این است که همواره با یک وکیل باتجربه و حرفه‌ای مشورت کنید. در حقیقت، بهترین وکیل ملکی و ثبتی مازندران باید دارای تجربه بالایی باشد و تاکنون پرونده‌های زیادی را با موفقیت به پایان رسانده باشد. علاوه بر آن، مهارت و تخصص در قوانین حقوقی و کیفری باعث می‌شود که خیالمان از رسیدگی به پرونده راحت باشد. از جمله سایر ویژگی‌های بهترین وکیل ملکی و ثبتی می‌توان به شجاعت، رازداری و امانت‌داری اشاره کرد. یک وکیل باید همواره از موکل خود دفاع کرده و اسرار شخصی او را فاش نکند. در ادامه با یکی از همین وکلای درجه یک بیشتر آشنا می‌شویم…

 

شماره-تماس-وکیل-ملکی-مازندران

دکتر فرهادی؛ باتجربه‌ترین وکیل ملکی و ثبتی در مازندران

دکتر زین العابدین فرهادی یکی از بهترین و متخصص‌ترین وکلای مازندران است که در زمینه پرونده‌های ملکی و ثبتی، تجربه‌ی فراوانی دارد. ایشان به عنوان استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر می‌تواند به شما کمک کند تا از حق خود در دادگاه‌های حقوقی و کیفری دفاع کنید.

شجاعت در بیان حقایق پرونده، صداقت با موکل، قابل اطمینان بودن و رفتار حرفه‌ای باعث شده است که دکتر فرهادی به عنوان بهترین وکیل ملکی و ثبتی مازندران شناخته شوند و در مواقع حساس بتوان از دانش حقوقی استفاده کرد.

ما نیز پیشنهاد می‌کنیم که برای پیگیری پرونده‌های خود و همچنین پرسیدن سوالات حقوقی در اسرع وقت با دکتر فرهادی تماس بگیرید…

 


 

پرسش و پاسخ کوتاه:

 

شماره تماس بهترین وکیل دعاوی ملکی مازندران؟

09113142478

دکتر زین العابدین فرهادی کیست؟

دکتر زین العابدین فرهادی وکیل پایه یک دادگستری، عضو کمیته حقوقی کانون وکلای استان مازندران،نویسنده و پژوهشگر حقوقی است

آدرس

مازندران، قائمشهر، خیابان تهران، روبروی مخابرات، نبش البرز12 ،ساختمان البرز، طبقه 5، واحد 55

‫5/5 (8 امتیاز )
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی