وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

وکیل تنظیم قرارداد ساری

وکیل تنظیم قرارداد ساری

نوشتن یک قرارداد شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد! اما اگر بخواهید در مجامع قانونی از قرارداد خود استفاده کرده و حق و حقوق‌تان را پیگیری کنید، بهتر است یک قرارداد حرفه‌ای بنویسید. به همین منظور کمک گرفتن از وکیل تنظیم قرارداد ساری می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل باشد.

از نظر حقوقی و قانونی قراردادهای زیادی وجود دارند که در بین طرفین امضاء شده و پس از مدتی قابلیت پیگیری نیز دارند. این قراردادها اغلب دارای ریزه‌کاری و جزئیات فراوانی هستند و تنها بهترین وکیل تنظیم قرارداد ساری قادر به حل و فصل آن است.

شما نیز اگر می‌خواهید با فرایند تنظیم قرارداد، انواع قراردادهای حقوقی و بهترین وکیل تنظیم قرارداد بیشتر آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه ما باشید…

 

تنظیم قرارداد از نظر حقوقی

همان‌طور که گفتیم، قراردادهای مهم را باید به صورت حقوقی و توسط یک وکیل مجرب تنظیم کرد. تا در آینده دچار مشکل نشده و از قرارداد خود بتوانیم در دادگاه‌ها استفاده کنیم.

نکات قانونی مرتبط با تنظیم قرارداد در قانون مدنی آمده است. مطابق با ماده 219 قانون مدنی، کلیه قراردادها و عقود بانام، معین و یا قراردادهای تحت ماده 10 قانونی مدنی برای طرفین آن لازم الاجرا بوده و طرفین پس از انعقاد و امضای قرارداد ملزم به تبعیت از مفاد آن هستند. البته اگر مفاد قرارداد طوری نوشته شده باشد که بتوان از برخی اصول آن تبعیت نکرد، انجام این کار بلامانع است.

 

بهترین وکیل تنظیم قرارداد ساری چه قراردادهایی را می‌نویسد؟

یک وکیل پایه یک دادگستری اگر تجربه کافی در زمینه قراردادهای تجاری و صنعتی را داشته باشد، می‌تواند آن‌ها را طوری بنویسد که حقوق موکل خود به طور کامل رعایت شود.

تجربه نشان داده است که متنوع بودن قراردادهای حقوقی سبب شده است که کلاهبرداران از افراد دیگر کلاهبرداری کرده و به هیچ کس نیز پاسخگو نباشند. از جمله مهم‌ترین قراردادهای حقوقی باید به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- قراردادهای بیع

قرارداد بیع از نظر اسلامی همان قرارداد خرید و فروش است که در آن اموال غیر منقول به تملیک شخص دیگری در می‌آید و آن شخص نیز مبلغی را به عنوان عوض پرداخت می‌کند. نکته مهم اینجاست که نوشتن قرارداد بیع تنها در صورتی امکان پذیر است که املاک و اشیاء مادی و محسوس مورد معامله قرار بگیرند. این یعنی، مواردی مانند منفعت و یا حق را نمی‌توان از طریق بیع به شخص دیگری واگذار کرد.

 

2- قرارداد جعاله

جعاله یکی دیگر از قراردادهای پرکاربرد اسلامی است که نکات خاص خود را دارد. طبق تعریف، به قراردادهایی که برای انجام دادن یک عمل با اجرت معلوم تنظیم می‌شود، قرارداد جعاله گفته می‌شود.

جعاله از نظر حقوقی به دو گروه جعاله خاص و جعاله عام تقسیم شده است که در جعاله عام، شخصی که باید آن عمل را انجام دهد، تعیین نشده است و هیچ اهمیتی ندارد؛ بلکه اولین فردی که آن کار را انجام دهد، مطابق با قرارداد اجرت خواهد گرفت.

3- قرارداد مشارکت مدنی

هنگامی که دو یا چند شخص در کنار هم جمع شده و برای رسیدن به اهداف خود و دریافت سود و زیان در یک مجموعه سهیم شوند، قرارداد مشارکت مدنی نوشته خواهد شد. لازم به ذکر است که شرکت‌های مدنی از نظر قانونی با شرکت‌های تجاری متفاوت هستند و شخصیت حقوقی مستقل ندارند.

 

4- قرارداد ضمانت

برای ضمانت کردن افراد دیگر نیز می‌توان از قرارداد ضمانت استفاده کرد که توسط بهترین وکیل تنظیم قرارداد ساری نوشته می‌شود. مطابق با این قرارداد یک نفر دین فرد دیگری را با رضایت طلبکار به عهده می‌گیرد. البته باید توجه داشت که رضایت بدهکار به عنوان شرط اصلی قرارداد ضمانت در نظر گرفته نمی‌شود.

 

5- قرارداد مضاربه

مضاربه یکی از قراردادهای مهم در اسلام است که بسیاری از افراد برای دریافت سودهای بیشتر از آن استفاده می‌کنند. در مضاربه، یک نفر سرمایه می‌دهد و از طرف دیگر می‌خواهد که با آن تجارت کرده و در سود و زیان آن شریک شوند. این قراردادها طوری نوشته می‌شود که درصد مشخصی از سود یا زیان به طرفین تعلق بگیرد.

 

6- قرارداد وکالت

در قراردادهای وکالت، یکی از طرفین متعهد می‌شود که انجام برخی از کارها را به نمایندگی از طرف دیگر به عهده بگیرد. به همین منظور، وکالت دادن به یک وکیل مجرب و باتجربه نیز جزء همین قراردادهای وکالت است. با این کار، خیال شما از پیگیری پرونده و طی شدن روند قانونی مسائل حقوقی راحت می‌شود.

 

7- قرارداد وقف

بر اساس قراردادهای وقف، اموال و املاک به صورت غیر قابل انتقال در آمده و منافع آن‌ها در مسیر مشخص شده توسط واقف مصرف می‌شود. قوانین مرتبط با وقف بسیار گسترده است و برای اطلاع از انواع وقف مانند وقف عام و وقف خاص بهتر است با یک وکیل حرفه‌ای مشورت کرد.

 

8- قرارداد هبه

هبه به معنای هدیه دادن است و در قراردادهای هبه نیز اموال به صورت رایگان در اختیار شخص دیگری قرار می‌گیرد. نوشتن این قرارداد توسط بهترین وکیل تنظیم قرارداد ساری و با رعایت تمامی نکات آن انجام خواهد شد.

 

9- قرارداد صلح

در صورتی که یک نزاع و یا درگیری حقوقی بین دو طرف وجود داشته باشد، به منظور جلوگیری از بیشتر شدن این تنازع معمولاً از قرارداد صلح استفاده می‌کنند. مطابق با این قرارداد طرفین تحت شرایطی، مشکل به وجود آمده بین خود را حل و فصل خواهند کرد.

10- قرارداد مزارعه

مزارعه به معنای زراعت کردن است و قرارداد مزارعه نیز در مواردی تنظیم می‌شود که یک شخص بخواهد زمین زراعی خود را در اختیار شخص دیگر قرار دهد تا با کشاورزی در آن، به سود قابل توجهی برسد. لازم به ذکر است که مدت زراعت و هزینه‌های آن به صورت دقیق در قرارداد ذکر می‌شود تا در پایان مشکلی ایجاد نشود.

 

دکتر زین‌العابدین فرهادی؛ بهترین وکیل تنظیم قرارداد ساری

بررسی‌های ما نشان داده است که دکتر فرهادی بهترین وکیل تنظیم قرارداد ساری است؛ چراکه ایشان از تجربه درخشانی در تنطیم قراردادها و پیگیری مسائل حقوقی آن برخوردار بوده و به عنوان مدرس دانشگاه و پژوهشگر برتر نیز تخصص کافی در این زمینه را دارند.

شما نیز می‌توانید برای پرسیدن سوالات خود در تنظیم قرارداد و نکات آن با دکتر فرهادی تماس گرفته و از مشاوره‌های حقوقی و آنلاین ایشان بهره‌مند شوید…

‫5/5 (2 امتیاز )
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی