وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

بهترین وکیل کیاکلا

همه‌ی ما ممکن است در زندگی روزمره خود به یک وکیل مجرب نیاز داشته باشیم؛ چراکه مشکلات حقوقی و انواع کلاهبرداری‌ها در جامعه می‌تواند ضررهای هنگفتی به ما وارد کند. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم که به دنبال بهترین وکیل کیاکلا یا سایر شهرها باشید.

گرفتن وکیل و سپردن پرونده به او از نظر قانونی باید مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل، قبل از هر چیزی باید با تعریف وکیل و وظایف او آشنا شویم. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید تا وظایف بهترین وکیل کیاکلا را با هم مرور کنیم…

 

وکیل به چه کسی گفته می‌شود؟

قبل از هر چیزی بهتر است با معنای “وکالت” آشنا شویم: وکالت در لغت به معنای واگذار کردن است. از نظر قانونی و در ماده 656،  وکالت به صورت زیر تعریف شده است:

“وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود قرار می‌دهد”

بنابراین، پس از بسته شدن قرارداد وکالت، دو طرف قرارداد یعنی وکیل و موکل در برابر هم حق و حقوقی خواهند داشت. علاوه بر آن، وظایف هر یک نیز به صورت دقیق مشخص شده است. این کار باعث می‌شود که بسیاری مشکلات حقوقی و کیفری موجود در جامعه کاهش پیدا کند و افراد برای گرفتن حق خود هیچ مشکلی نداشته باشند.

متاسفانه در سال‌های اخیر مشاهده شده است که کلاهبرداران با استفاده از عدم آگاهی افراد جامعه، ضررهای مادی و معنوی بسیاری به آن‌ها وارد می‌کنند. این در حالی است که با کمک بهترین وکیل کیاکلا می‌توان تا حدود زیادی از این اتفاق جلوگیری کرد.

 

انواع وکالت به چند دسته تقسیم می‌شود؟

وکلا بر اساس وظایفی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای قراردادهای مخصوص هستند. از نظر قانونی انواع وکالت به چهار دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

1- وکالت مطلق

اگر قرارداد وکالت طوری تنظیم شود که وکیل در همه امور بتواند دخالت کند و از طرف وکیل مامور به انجام آن امور باشد، وکالت مطلق خواهد بود. به عنوان مثال، این نوع از وکالت شامل وکالت مالی، خرید و فروش املاک و پرداخت هزینه‌ها خواهد بود.

2- وکالت مقید

گاهی اوقات فقط بخشی از اختیارات موکل به وکیل داده می‌شود. در این شرایط وکالت مقید خواهد بود. به عنوان مثال از وکیل می‌خواهیم که تنها در مورد خرید و فروش املاک تصمیم بگیرد و امور را انجام دهد و در سایر مسائل هیچ حقی نخواهد داشت.

3- وکالت قضایی

اگر بخواهیم کارهای دادگاه و امور قضایی خود را به یک فرد دیگر واگذار کنیم، باید به او وکالت قضایی بدهیم. این نوع از وکالت توسط وکلای دادگستری انجام می‌شود که بهترین وکیل کیاکلا نیز جزء همین دسته از وکلا است.

4- وکالت غیر قضایی

اگر بخواهیم برای انجام سایر امور مانند کارهای اداری از وکیل استفاده کنیم، باید به او وکالت غیر قضایی بدهیم. به عنوان مثال بستن قراردادهای بانکی و گرفتن تسهیلات می‌تواند به عنوان وکالت غیر قضایی شناخته شود. البته در این موارد نیز باید نهایت دقت را انجام دهید و از وکلای باتجربه در این زمینه استفاده کنید.

منظور از حدود وکالت چیست؟

تنظیم قرارداد وکالت باید مطابق با قوانین مربوطه باشد. در این قرارداد حدود و اختیارات وکیل مشخص شده و وظایف او نیز درج شده است. مطابق با ماده 663 قانون مدنی، یک وکیل نمی‌تواند عملی را که خارج از حدود وکالت است انجام دهد. علاوه بر آن، بر اساس ماده 661 قانون مدنی در صورتی که وکالت به صورت مطلق داده شده و قیدی در آن نیامده مربوط به اداره اموال خواهد بود.

 

وظایف وکیل کدام است؟

همان‌طور که گفتیم، وکیل و موکل در برابر هم وظایفی دارند که هر کدام از آن‌ها موظف به انجامش هستند. بهترین وکیل کیاکلا نیز باید وظایف قانونی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

بر اساس قانون، یک وکیل باید تمامی نکات قانونی، عرفی و عقلی را در برابر موکل خود رعایت کند و از هیچگونه تلاشی برای گرفتن حق و حقوق او کوتاهی ننماید. علاوه بر آن، بهترین وکیل کیاکلا باید همواره گزارش کارها و اقدامات خود را در اختیار موکل قرار دهد؛ زیرا موکل باید در جریان تمام امور باشد.

 

وظایف موکل کدام است؟

از جمله مهم‌ترین وظایف موکل در برابر وکیل می‌توان به عدم پنهان‌کاری اشاره کرد. در حقیقت، موکل باید تمام جزئیات پرونده را به وکیل خود گزارش دهد و از دادن اطلاعات دروغ و خلاف واقع خودداری نماید. زیرا این کار باعث می‌شود که روند پیگیری پرونده با اشکال مواجه شود.

علاوه بر آن، حق الزحمه وکالت نیز باید توسط موکل پرداخت شد. این هزینه مطابق به قرارداد وکالت خواهد بود. البته لازم به ذکر است که بهترین وکیل کیاکلا معمولاً هزینه‌ای معقول و استاندارد را از موکل خود طلب می‌کند. تجربه نشان داده است که پرداخت هزینه‌های گزاف و غیر قابل باور به وکلای ناشناخته، نتایج چندان خوبی نخواهد داشت.

چگونه یک وکیل خوب را پیدا کنیم؟

اولین راه برای شناخت یک وکیل خوب این است که به میزان تجربه او توجه کنیم؛ وکلای باتجربه و با سابقه اغلب از مهارت بالایی در زمینه حل پرونده‌ها برخوردار هستند و از ضایع شدن حق شما در دادگاه جلوگیری خواهند کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های وکیل حرفه‌ای، توجه به سوابق او است. اگر یک وکیل در پرونده‌های قبلی خود با شکست مواجه شده باشد، احتمالاً نمی‌تواند کمک چندانی برای شما باشد. داشتن تخصص و تسلط روی قوانین حقوقی و کیفری، امانت داری و رازداری از جمله سایر ویژگی‌های یک وکیل خوب است که باید به آن دقت داشته باشید.

دکتر زین‌العابدین فرهادی؛ بهترین وکیل کیاکلا

دکتر فرهادی، وکیل پایه یک دادگستری می‌باشند که در دانشگاه نیز تدریس کرده و پژوهش‌های فراوانی در زمینه‌های حقوقی انجام داده‌اند. ایشان در امور وکالت پرونده‌های مختلف تجربه‌ای چندین ساله دارند و تاکنون مسائل مختلفی را مانند دعاوی خانوادگی، دعاوی بانکی، دعاوی ثبتی و ملکی، دعاوی مربوط به قتل، کلاهبرداری، جرایم سایبری و غیره را با باموفقیت پیگیری کرده‌اند.

شما نیز می‌توانید برای پرسیدن سوالات حقوقی خود و گرفتن وقت مشاوره با دکتر فرهادی تماس بگیرید و به صورت آنلاین و تلفنی از مشاوره‌های ارزشمند ایشان بهره‌مند شوید؛ منتظرتان هستیم….

‫5/5 (2 امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی