وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

شناسایی باند کلاهبرداران اینترنتی در قائمشهر

فرمانده پلیس نیروی انتظامی استان مازندران گفت: کلاهبرداران اینترنتی که از طریق فروش نرم افزارهای مختلف نزدیک به 19 میلیارد ریال کلاهبرداری نموده اند ، توسط مامورین پلیس فتای شهرستان قائمشهر دستگیر شدند.

پایگاه خبری پلیس مازندران به نقل از سردار مرتضی میرزایی فرمانده پلیس استان ، در تشریح جزئیات این خبر افزود: هنگام مراجعه یکی از شهروندان به مراکز انتظامی قائمشهر مبنی بر کلاهبرداری از وی که در پی خرید اینترنتی اقلام خوراکی دام و طیور انجام گرفته بود ، موضوع در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات قائمشهر قرار گرفت.

میرزایی با اعلام این خبر از درج آگهی فروش غلات و محصولات مرتبط با حوزه دام و طیور توسط متهمان در یکی از شبکه های مجازی و به وسیله خطوط ارتباطی جعلی و جلب اعتماد مال باختگان خبر داد و افزود: پس از پیگیری های فنی پلیس قائمشهر ماموران موفق به شناسایی و دستگیری 2 نفر از کلاهبرداران حرفه ای اهل استان های خراسان های رضوی و البرز شدند که این دو کلاهبردار حرفه ای در قائمشهر سکونت داشتند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه گفت: پس از کسب مجوز لازم قضائی و با هماهنگی های صورت گرفته در عملیاتی غافلگیرانه متهمان این پرونده دستگیر شده و در بازرسی از منزل آنان چندین دستگاه گوشی موبایل و سیمکارت هایی با نام های مختلف کشف شد.

سردار میرزایی از ادامه پیگیری ها در این پرونده خبر داد و کلاهبرداری این افراد را پس از بازجویی های به عمل آمده و تاکنون 18 میلیارد ریال عنوان کرد که خود به آن ها اعتراف نموده اند.

فرمانده پلیس استان مازندران در پایان این خبر از معرفی کلاهبردران به مراجع قضائی خبر داد و در توصیه ای از مردم خواست که در معاملات مختلف تجاری و خرید و فروش کالا در فضای مجازی مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشند و هنگام استفاده از فضای مجازی جهت خریدهای اینترنتی حتما از سایت های معتبر و مجاز استفاده نمایند.

پایان خبر – منبع :yun.ir/7pcqzb

‫0/5 (0 امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی