وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

معارفه دادستان جدید آمل با حضور رئیس کل دادگستری مازندران

معارفه دادستان جدید آمل

مراسم معارفه دادستان جدید شهرستان آمل با حضور رئیس کل دادگستری و نیز مسئولین انتظامی و امنیتی استان مازندران برگزار شد.

 

روابط عمومی دادگستری استان مازندران با اعلام این خبر افزود: در این مراسم که با حضور مقامات امنیتی و استانی و در شهرستان آمل برگزار گردید ، رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های دادستان سابق آمل ،دادستانی را دارای تکالیف و وظایف متعددی برشمرد و تاکید کرد :دادستان ها باید با جدیت و قاطعیت و به نحوی عمل نمایند که اشخاص حقیقی و حقوقی ،حقوق عمومی را تضییع نکنند و دادستان ها در مقابله با خاطیان با قاطعیت و جدیت برخورد نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم دستگاه قضائی پیرامون مبارزه همه جانبه با فساد تاکید کرد: دادستان ها باید در راستای عمل به منویات مقام عظمی ولایت و برنامه تحولی ریاست محترم قوه قضائیه آیت الله رئیسی ، در مقام عمل و اقدام در برخورد با مفسدان ذره ای عقب ننشینند و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نهراسند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد: حمایت از حقوق عمومی و مشروع مردم و حمایت از حقوق محرومین و ستم دیدگان خواست جدی دستگاه قضائی است و احترام به حقوق قانونی و طبیعی شهروندان در همه جوامع انسانی مورد انتظار می باشد که اهمیت این موضوع همه جای دنیا به عنوان یک هدف والا تلقی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران خواستار تقویت بیش از پیش روحیه تقوامنشی ، اخلاق مداری و ولایتمداری در کارکنان و قضات دادگستری استان مازندران شد و افزود: البته قضات و کارکنان دادگستری استان از چنین ویژگی هایی برخوردارند اما تاکید ما این هست که تازمانی که در راه خدمت به مردم قدم برمیداریم همگان در تقویت این روحیه و مواظبت بر آن کوشش نماییم.

 

 

وی افزود: خدامحوری و ولایت مداری باید در رفتار ما موج بزند تا این رفتار و کردار سبب شکل گیری دستگاه قضائی سالم در مسیر ولایت گردد .

عالی ترین مقام قضائی استان مازندران اظهار داشت: مبارزه با مفاسد مسئله مهمی است که به هر شکلی مناسب نیست. نباید از مفاسد کوچک و غیر مهم گذشت تا اصرار به آن تبدیل به گناه کبیره شود و پایه های یک نظام و جامعه را متزلزل نماید. اقدام همه دستگاه ها در مبارزه با فساد و احقاق حقوق شهروندان باید قاطع ، بازدارنده و مثبت باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در بخش دیگری از سخنرانی خود خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده های قضائی دادگستری مازندران و احقاق حقوق و ابطال باطل شد و گفت: پرونده های مردم نباید در پیچ و خم دادرسی ها گم شود زیرا این مسئله به خودی خود فساد زا است و اولویت دستگاه قضائی باید رسیدگی به امور اصلی دادرسی باشد.

 

رئیس کل ادگستری استان مازندران با اشاره به این مطلب که در دادگستری شهر آمل تلاش های بسیار خوبی صورت گرفته است افزود: با وجود این تلاش ها همچنان پرونده های مهمی وجود دارد که تکلیف آنها هنوز تعیین نشده است و باید در رسیدگی به این پرونده ها سرعت بخشیده شود و در رسیدگی ها نیز مدارا با مردم ، تکریم و بزرگداشت مراجعان مورد تاکید قرار گیرد چرا که حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی از وظایف اساسی دستگاه قضائی و دادسراهاست تا موجب رضایت مردم از دستگاه قضائی گردد.

همچنین در این جلسه از تلاش ها و زحمات محمد کریمی دادستان سابق شهرستان آمل تقدیر و تشکر به عمل آمد و مهدی محمدی  بعنوان دادستان جدید شهرستان آمل معرفی گردید.

پایان خبر

‫0/5 (0 امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی