وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

وکیل تصادفات ساری

وکیل تصادفات ساری

پرونده‌های مرتبط با حوادث رانندگی جزء آن دسته از پرونده‌هایی هستند که گرفتار شدن در آن‌ها تقریبا اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه تصادفات رانندگی حتی به صورت سهوی نیز می‌تواند رخ دهد و ماجراهایی حقوقی و کیفری برای شما ایجاد کند. به همین دلیل، همواره باید با بهترین وکیل تصادفات ساری مشورت کرد.

اهمیت این دسته از پرونده‌ها باعث شده است که قانون‌گذاران نیز مجازات سنگینی را برای متهمان تصادف رانندگی در نظر بگیرند که از جمله آن‌ها باید به حبس، پرداخت دیه و قصاص اشاره کرد.

ما در این در مقاله می‌خواهیم کمی در مورد پرونده‌های حوادث رانندگی صحبت کرده و در انتها بهترین وکیل تصادفات ساری را به شما معرفی کنیم؛ پس ادامه مقاله را از دست ندهید…

 

قوانین حقوقی در تصادفات رانندگی

قانون مجازات اسلامی مهم‌ترین قانون در تبیین حوادث رانندگی است که بسیاری از مشکلات شما در دادگاه‌ها را حل خواهد کرد. اما مسئله مهم اینجاست که در برخی از موارد، ممکن است گرفتار پرونده‌های پیچیده‌تری شوید و حق‌تان پایمال شود؛ در چنین شرایطی به خاطر داشته باشید که حق گرفتنی است!

بنابراین پیشنهاد ما این است که در مواجهه با پرونده‌های حوادث رانندگی به سراغ بهترین وکیل تصادفات ساری بروید تا با دانش و تخصص خود بتواند از حق و حقوق شما دفاع نماید.

حال شاید از خود بپرسید که در چه مواقعی باید با وکیل مشورت کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر تصادف رانندگی خسارت چندانی به شما وارد نکرده است، صرفا با گزارش افسر راهنمایی و رانندگی می‌توانید خسارت خود را دریافت نمایید. اما اگر تصادف رانندگی منجر به جراحت و یا قتل شود، پرونده باید از طریق مجامع قانونی پیگیری شود. در چنین حالتی، حتما باید از تجربه بهترین وکیل تصادفات ساری استفاده کنید!

مجازات حوادث رانندگی چیست؟

همانطور که گفتیم، اغلب قوانین مرتبط با حوادث رانندگی در قانون مجازات اسلامی ذکر شده است. بنابراین، مجازات‌های در نظر گرفته شده نیز در این قانون موجود است که قاضی پرونده با بررسی همه جوانب، رای خود را صادر خواهد کرد. از جمله مجازات‌های قانونی در تصادفات رانندگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- پرداخت خسارات مالی

ساده‌ترین مجازات در نظر گرفته شده برای متهمان تصادف رانندگی، پرداخت خسارت به  فرد زیان‌دیده است. این خسارت ممکن است از طریق پرداخت جریمه‌های راهنمایی رانندگی انجام شود. همچنین، افسر راهنمایی رانندگی نیز با تشخیص صحنه تصادف می‌توانید میزان مقصر بودن شما را مشخص کرده و جریمه‌ای متناسب با آن در نظر بگیرد.

علاوه بر آن، اگر خودروی شما دچار خسارت مالی شده باشد، باید از طریق قانونی برای دریافت خسارت اقدام کنید. این کار معمولاً بر اساس بیمه شخص ثالث پرداخت خواهد شد؛ چراکه بیشتر خودروها دارای بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث هستند.

 

2- حبس

اگر در تصادفات رانندگی، ثابت شود که مقصر بوده‌اید و این تصادف منجر به خسارات جانی مانند جراحت شود، مجازات آن متفاوت خواهد بود. در ماده 145 قانون مجازات اسلامی به طور دقیق مشخص شده است بی احتیاطی، غفلت، بی مبالاتی، مسامحه، عدم مهارت در رانندگی و همچنین عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله مصادیق تقصیر است.

بهترین وکیل تصادفات ساری با استفاده از همین قوانین، تلاش می‌کند تا در دادگاه از موکل خود دفاع کرده و مجازات‌های احتمالی او را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

میزان مجازات حبس نیز بر اساس نوع تصادف و میزان مقصر بودن متهم تعیین می‌شود. مطابق با قانون مجازات اسلامی، در این گونه از موارد معمولاً بین 6 ماه تا 3 سال حبس در نظر گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که در برخی از موارد، تبدیل کردن مجازات حبس به جزای نقدی قابل انجام نیست و فرد متهم باید تمامی مجازات حبس خود را تحمل نماید؛ چراکه اولیاء دم حاضر به تخفیف نشده‌اند. در چنین شرایطی، بهترین وکیل تصادفات ساری می‌تواند مشکل شما را حل کند و با روش‌های قانونی از حقوق‌تان دفاع کند؛ چراکه حق گرفتنی است!

 

3- پرداخت دیه

تصادف رانندگی در زمره جرایم شبه عمد قرار می‌گیرد که مجازات آن می‌تواند پرداخت دیه به اولیاء دم باشد. مطابق با قانون اگر فرد متهم، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده باشد و یا مهارت کافی در رانندگی با آن وسیله نقلیه را نداشته باشد، به جرم قتل غیر عمد و شبه عمد متهم خواهد شد.

از جمله مواردی که در آن پرداخت دیه ضرورت دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب جسمانی یا روانی که قابل درمان نباشد
  • از بین رفتن یکی از حواس پنجگانه
  • آسیب دیدن یکی از اعضای ضروری بدن
  • آسیب دیدن صورت و تغییر شکل دائمی آن
  • سقط جنین در جین تصادف رانندگی

 

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در بسیاری از پرونده‌ها، قاضی دادگاه حکم خود را به صورت ترکیبی از مجازات نقدی، حبس و پرداخت دیه در نظر می‌گیرد که به شدت حادثه و خسارت‌های آن بستگی دارد. علاوه بر آن، اولیاء دم نیز ممکن است از حق خود کوتاه نیامده و خواستار دریافت تمام و کمال دیه باشند.

اگر بدون داشتن گواهینامه نیز رانندگی کنید و تصادف داشته باشید، مجازات آن سنگین‌تر خواهد بود. بر اساس قوانین، اگر مقصر تصادف منجر به مرگ باشید، دادگاه برای شما قتل عمد در نظر گرفته و به قصاص محکوم خواهید شد. بنابراین، به هیچ وجه بدون گواهینامه رانندگی نکنید تا گرفتار مشکلات حقوقی و کیفری پس از آن نشوید.

 

دکتر زین‌العابدین فرهادی؛ باتجربه‌ترین وکیل تصادفات ساری

بررسی‌های ما نشان داده است که وکلای پایه یک دادگستری از تجربه بالاتری در زمینه پرونده‌های تصادف رانندگی برخوردارند. به عنوان مثال، دکتر فرهادی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه قادر به حل و فصل مشکلات ناشی از تصادفات رانندگی خواهد بود که تجربه ارزشمندی در این زمینه دارد.

دکتر فرهادی به عنوان پژوهشگر برتر نیز مطالعات فراوانی در این زمینه داشته و به قوانین مجازات اسلامی به طور کامل مسلط است. امانت داری، رازداری، شجاعت و صداقت از جمله ویژگی‌های فردی و شغلی دکتر فرهادی است که ایشان را به بهترین وکیل تصادفات ساری تبدیل کرده است.

شما نیز می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین(مازندران) با دکتر فرهادی تماس گرفته و سوالات خود را از ایشان بپرسید…

09113142478

دکتر زین العابدین فرهادی

دریافت مشاوره  حقوقی آنلاین با وکیل مازندران

‫5/5 (2 امتیاز )
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی