وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

وکیل تخلیه اماکن ساری

وکیل تخلیه اماکن ساری

همان‌طور که می‌دانید، برای اجاره کردن یک ملک تجاری یا مسکونی از قراردادهای اجاره استفاده می‌کنند که دارای بندها و تبصره‌های زیادی است. حال اگر مدت این قرارداد تمام شود، مستاجر باید ملک مورد نظر را تخلیه کند. البته هرگاه مفاد قرارداد نیز رعایت نشود، موجر می‌تواند در خواست تخلیه نماید. نکته مهم اینجاست که پیچ‌ و خم‌های قانونی موجب طولانی شدن این فرایند خواهد شد و برای این کار باید با بهترین وکیل تخلیه اماکن ساری مشورت کرد.

تا به امروز قوانین زیادی در حمایت از حقوق مستاجر و صاحب‌خانه نوشته شده است و تمامی مراحل طی شدن پرونده‌ها نیز کاملاً مشخص است. اما تجربه نشان داده است که برای موفقیت در پرونده‌های تخلیه اماکن بهتر است با بهترین وکیل تخلیه اماکن ساری کمک بخواهیم.

ما در این مقاله با نکات قانونی تخلیه اماکن آشنا خواهیم شد و یکی از باتجربه‌ترین وکلای پایه یک دادگستری در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد؛ پس تا انتها همراه ما باشید…

 

نکات قراردادهای اجاره ملک از نظر قانونی

پرونده‌های مرتبط با تخلیه اماکن اغلب در ذیل قانون روابط مستاجر و موجر است که در سال 1356 نوشته شده است. البته  در سال 1376 نیز نسخه‌ای آپدیت شده از این قانون نوشته شده که مورد استناد تمامی محاکم قضایی قرار می‌گیرد.

همان‌طور که می‌دانید، اجاره دادن به معنای کرایه دادن یک ملک به شخصی دیگر است که از نظر ماده 66 قانون مدنی به صورت زیر تعریف می‌شود:

“اجاره عقدی است که به سبب آن مستاجر، مالک عین مستاجره می‌شود”

در این قانون، منظور از “عین مستاجره” همان ملکی است که مورد توافق قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که فرایند تخلیه اماکن تجاری بسیار پیچیده‌تر از فرایند تخلیه سایر اماکن است. چراکه مسئله سرقفلی در املاک تجاری بسیار مهم بوده و حتما باید طرفین قرارداد در مورد آن به توافق برسند. به همین دلیل، مشاوره گرفتن از بهترین وکیل تخلیه اماکن ساری بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود.

علاوه بر آن، هزینه‌های اعاده دادرسی و اجرت المثل ایام تصرف باید به دقت محاسبه شده و دریافت آن از طریق مراجع قانونی انجام شود.

 

در چه صورتی فرایند تخلیه اماکن اجرا می‌شود؟

با اینکه گرفتن حکم تخلیه برای صاحبخانه از نظر قانونی هیچ مشکلی ندارد اما انجام این فرایند به این راحتی هم نیست! عوامل مختلفی باید رخ دهد تا دادگاه بتواند حکم تخلیه اماکن را صادر کند. به طور کلی، عوامل زیر منجر به صدور حکم تخلیه خواهد شد:

 

1- مستاجر ملک مورد نظر را به غیر اجاره دهد

مالک یک ساختمان، ملک خود را به مستاجری کرایه می‌دهد که همه شرایط لازم را داشته باشد. حال اگر این مستاجر، از اعتماد صاحب ملک سوء استفاده کرده و ملک را به شخص دیگری واگذار کند، صاحب ملک باید به دادگاه مراجعه کرده و حکم تخلیه را بگیرد.

برای این کار، بهتر است با بهترین وکیل تخلیه اماکن ساری مشورت کنید تا در صورت نیاز، روش‌های قانونی را به شما معرفی کند و باعث تخلیه سریع‌تر ملک شود.

علاوه بر آن اگر مستاجر هستید و مالک با بهانه‌های واهی به دنبال گرفتن حکم تخلیه باشد، توصیه می‌شود که از وکلای باتجربه کمک بخواهید.

 

2- مستاجر بدون اجازه تغییر شغل دهد (املاک تجاری)

املاک تجاری بیشترین پرونده‌های مرتبط با تخلیه اماکن را شامل می‌شوند؛ چراکه هزینه اجاره آن‌ها معمولاً بالا است و در شرایط کنونی، کسب و کارها توانایی پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند. از این رو مشکلات زیادی بین مستاجران و صاحبان املاک تجاری رخ می‌دهد.

مطابق با قانون، اگر مستاجر بدون اطلاع صاحب مغازه، شغل خود را تغییر دهد، مرتکب جرم شده و صاحب مغازه می‌تواند به دنبال گرفتن حکم تخلیه باشد. زیرا او مغازه را به عنوان شغل خاصی کرایه داده است و نمی‌توان کاربری آن را تغییر داد.

 

3- پرداخت اجاره توسط مستاجر دچار مشکل شده باشد

یکی دیگر از مشکلات موجود در پرونده‌های تخلیه اماکن، عدم پرداخت کرایه ملک و یا تاخیر در پرداخت آن است. در چنین شرایطی، موجر می‌تواند با تنظیم شکایت حقوقی و مطرح کردن آن در دادگاه از مستاجر بخواهد که هر چه زودتر ملک را تخلیه نماید.

نحوه پیگیری این پرونده‌ها و ارائه ادله‌های قانونی مبنی بر لزوم تخلیه تاثیر بسزایی روی رای نهایی دادگاه خواهد داشت. به همین سبب بهتر است که به دنبال بهترین وکیل تخلیه اماکن ساری باشید.

 

4- مالک بخواهد ساخمان جدید احداث کند

در برخی از موارد ممکن است که مالک ساختمان تصمیم بگیرد که ملک خود را بازسازی کند و یا یک ساختمان جدید احداث کند. در این حالت، می‌تواند از مستاجر بخواهد که به دنبال مکان جدیدی برای زندگی و شغل خود باشد.

حال اگر مستاجر این کار را انجام نداد و با استناد به قرارداد، از تخلیه خودداری کرد، می‌توان با کمک یک وکیل حرفه‌ای، مشکل را برطرف نمود و حکم تخلیه را برای مستاجر دریافت کرد.

 

5- مالک بخواهد خودش از ساختمان استفاده کند

مالک زمانی که از ساختمان خود استفاده نمی‌کند، آن را اجاره می‌دهد تا منبع درآمدی نیز داشته باشد. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که در طی مدت قرارداد، مالک ساختمان از تصمیم خود منصرف شده و می‌خواهد خودش از ساختمان استفاده کند.

در چنین شرایطی، مدت زمانی را به مستاجر فرصت می‌دهد تا یک ملک جایگزین تهیه نماید و سپس حکم تخلیه اماکن را از دادگاه پیگیری می‌کند.

 

دکتر زین‌العابدین فرهادی؛ مجرب‌ترین وکیل تخلیه اماکن ساری

از قدیم به ما گفته‌اند کهحق گرفتنی است و باید برای گرفتن حق و حقوق خود تلاش کرد. از طرفی، تجربه ثابت کرده است که بسیاری از پرونده‌های حقوقی تنها با تسلط روی قوانین و داشتن تجربه و تخصص می‌تواند با موفقیت طی شود. این موارد به ما نشان می‌دهد که در برخورد با مشکلات حقوقی مانند مشکلات اجاره و ملک و املاک بهتر است با بهترین وکیل تخلیه اماکن ساری مشورت کنیم.

دکتر فرهادی یکی از وکلای پایه یک دادگستری است که تجربه موفقی در زمینه پرونده‌های تخلیه اماکن دارد. ایشان همواره با تخصص و شجاعت خود موفق به حفظ حقوق موکل در دادگاه شده است. شما نیز می‌توانید برای مشاوره آنلاین و تلفنی با دکتر زین‌العابدین فرهادی در مازندران با شماره زیر تماس بگیرید و یا وارد صفحه مورد نظر شوید

09113142478

دکتر زین العابدین فرهادی

دریافت مشاوره  حقوقی آنلاین با وکیل مازندران

‫5/5 (2 امتیاز )
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی