وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

وکیل خیانت در امانت ساری

وکیل خیانت در امانت ساری

خیانت در امانت یکی از غم‌انگیزترین جرم‌هایی است که در جوامع مختلف روی می‌دهد. زیرا این جرم اغلب در بین کسانی اتفاق می‌افتد که به آنان اعتماد داریم! در چنین شرایطی باید برای دفاع از حق و حقوق خود به قوانین موجود در این زمینه توجه کرده و با مشورت‌های بهترین وکیل خیانت در امانت ساری، مشکل خود را حل نماییم.

خیانت در امانت ممکن است در موارد گوناگونی مانند اسناد و مدارک، وجه نقد و غیره رخ دهد که هر کدام از آن‌ها دارای قوانین خاص خود هستند. یک وکیل مجرب همواره تلاش می‌کند تا با کمک این قوانین، از حقوق موکل خود در دادگاه دفاع کرده و زوایای مختلف پرونده را روشن سازد.

ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی جرم خیانت در امانت بپردازیم و در آخر بهترین وکیل خیانت در امانت ساری را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید…

 

آشنایی با جرم خیانت در امانت

خیانت در امانت یک رفتار مجرمانه است که مربوط به تصاحب کردن و یا از بین بردن مالی است که صاحب آن به او سپرده است. این جرم معمولاً مالکیت افراد را خدشه‌دار کرده و ضررهای مالی نیز به مالک می‌رساند.

قانون‌گذار به در قانون مجازات اسلامی به درستی این جرم را شرح داده و مجازات مرتبط با آن را در نظر گرفته است. بهترین وکیل خیانت در امانت ساری نیز با توجه به همین قوانین، تلاش می‌کند تا از حقوق موکل خود در دادگاه دفاع نماید.

 

ارکان جرم خیانت در امانت

خیانت در امانت نیز دارای سه رکن اساسی است که تحقق آن‌ها در پرونده موجب روشن شدن جرم خواهد شد. این سه رکن به طور کلی عبارتند از:

 

الف) رکن قانونی خیانت در امانت

در رکن قانونی یک جرم به بررسی آن جرم از منظر قانون پرداخته می‌شود. سپس یک وکیل مجرب با استفاده از همین رکن قانونی به پیگیری پرونده‌ها و ارائه ادله قانونی اقدام می‌کند.

جرم خیانت در امانت نیز در ماده 674 و ماده 675 قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. این قانون در سال 1375 تصویب شده و خیانت در امانت را به صورت زیر تعریف کرده است:

استعمال، تلف، تصاحب یا مفقود نمودن مالی که از طرف مالک به آن سپرده شده است اگر با سوء نیت باشد، خیانت در امانت خواهد بود.

 

ب) رکن معنوی خیانت در امانت

مهم‌ترین رکن خیانت در امانت، رکن معنوی آن است. این رکن نشان می‌دهد که خیانت در امانت باید دارای سوء نیت باشد تا محقق شود. بنابراین، اگر اموالی که امانت داده‌اید، دچار آسیب شوند و آن فرد هیچ سوء نیتی نداشته باشد، خیانت در امانت انجام نداده است.

در این شرایط، ممکن است که حوادثی مانند آتش‌سوزی باعث از بین رفتن اموال شما باشد. به همین دلیل نباید اتهام خیانت در امانت را وارد دانست.

 

ج) رکن مادی خیانت در امانت

رکن مادی خیانت در امانت به این معنی است که برای تحقق اثبات جرم باید یک عملی یا فعلی انجام شده باشد. بنابراین، اگر کسی فقط نیت و قصد خیانت در امانت را داشته باشد و فعلی انجام ندهد مرتکب خیانت در امانت نشده است. البته باید گفت که این فعل نیز در قانون به چهار شکل عنوان شده است:

  • 1- تصاحب کردن اموالی که به او امانت داده شده است.
  • 2- استعمال کردن اموال در مواردی غیر از موارد مورد توافق طرفین
  • 3- مفقود کردن و گم کردن اموال امانت داده شده و عدم دسترسی مالک به آن
  • 4- تلف کردن و نابود کردن اموال به طوری که دیگر قابل استفاده نباشند.

خیانت در امانت چگونه تحقق پیدا می‌کند؟

بهترین وکیل خیانت در امانت ساری می‌تواند با تخصص و دانش خود از حق و حقوق شما دفاع کند؛ چراکه همواره می‌گویند: “حق گرفتنی است” و نباید از گرفتن حقوق قانونی خود کوتاهی کنیم.

در قانون نیز شرایط  تحقق خیانت در امانت بسیار واضح آمده است. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1- فرد متهم در مورد اموال مالک دارای سوء نیت بوده باشد
  • 2- متهم اموال مالک را برای موارد گوناگون به مصرف رسانده باشد
  • 3- خیانت در امانت فقط برای اموال منقول( مانند وجه نقد، طلا و اسناد و مدارک و …) قابل بررسی است.
  • 4- فرایند امانت دادن اموال باید به صورت قانونی در قرارداد ثبت شده باشد.
  • 5- اموال مطابق با قرارداد به صورت امانت داده شده باشد و نه دائمی.

 

مجازات جرم خیانت در امانت

همان‌طور که گفتیم، خیانت در امانت مطابق با ماده 673 و 674 قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و مجازات آن نیز در همین قوانین آمده است. بر اساس ماده 673 اگر کسی از مهر و امضایی که به او امانت داده‌اند، سوء استفاده کند به مجازات حبس از یک سال تا 3 سال محکوم خواهد شد.

البته توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که قاضی دادگاه در برخورد با پرونده‌های خیانت در امانت ممکن است به موارد گوناگونی حساس شده و مجازات‌های تکمیلی نیز برای این جرم در نظر بگیرد. به همین دلیل، قبل از هر کاری باید با بهترین وکیل خیانت در امانت ساری مشورت کنید.

 

دکتر زین‌العابدین فرهادی؛ باتجربه‌ترین وکیل خیانت در امانت ساری

پیچیدگی جرم خیانت در امانت سبب شده است که تنها وکلای باتجربه توانایی پیگیری و موفقیت در آن را داشته باشند. به همین دلیل، اگر گرفتار این مشکل شدید و مال و اموال‌تان توسط سودجویان به خیانت در امانت دچار شد، بهتر است بهترین وکیل خیانت در امانت ساری را پیدا کنید.

دکتر فرهادی به عنوان یکی از وکلای حرفه‌ای در زمینه پرونده‌های خیانت در امانت شناخته می‌شود که سابقه‌ای طولانی در پژوهش و استادی دانشگاه نیز دارند. ایشان وکیل پایه یک دادگستری بوده و به تمامی پیچ و خم‌های قانونی برای حل سریعتر مشکل آشنایی دارند. از جمله ویژگی‌های بارز دکتر فرهادی به عنوان یک وکیل مجرب می‌توان به امانت‌داری و شجاعت اشاره کرد که باعث پیشرفت بهتر پرونده و گرفتن حقوق موکل خواهد شد.

شما نیز می‌توانید به منظور پرسیدن سوالات حقوقی خود از امکان مشاوره آنلاین و تلفنی دکتر فرهادی استفاده کنید. برای این کار باید با شماره‌های ایشان تماس گرفته و مشکلات حقوقی خود را مطرح نمایید؛ منتظرتان هستیم…

09113142478

دکتر زین العابدین فرهادی

دریافت مشاوره  حقوقی آنلاین با وکیل مازندران

‫5/5 (3 امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی