وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

وکیل تصادفات رانندگی مازندران

وکیل تصادفات رانندگی مازندران

از جمله غم‌انگیزترین پرونده‌های حقوقی و کیفری، پرونده‌هایی است که در زمینه تصادفات رانندگی تشکیل شده‌اند. محاسبه دیه، خسارات فیزیکی وارد شده به خودرو و همچنین پیگیری حق و حقوق مالباخته در این گونه از پرونده‌ها بسیار پیچیده بوده و تنها بهترین وکیل تصادفات رانندگی مازندران قادر به حل و فصل آن است.

بررسی‌های ما نشان داده است که بسیاری از افراد جامعه به نوعی درگیر تصادفات رانندگی شده‌اند و بهتر است با حق و حقوق خود و قوانین مربوط به آن آشنایی بیشتری داشته باشند. به همین دلیل، در این مقاله می‌خواهیم نکات مرتبط با تصادف رانندگی را مرور کرده و بهترین وکیل تصادفات رانندگی مازندران را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید…

 

نحوه پیگیری تصادفات رانندگی چگونه است؟

احتمالا بسیاری از شما از نزدیک شاهد یک تصادف رانندگی بوده‌اید! در این تصادفات اگر خسارت‌های مالی به خودروها وارد شده باشد، افسر راهنمایی و رانندگی در محل حضور پیدا کرده و میزان تقصیر هر کدام از طرفین را مشخص می‌کند. حال اگر خودرو داری بیمه باشد، پرداخت خسارت از همان طریق انجام خواهد شد و پیگیری‌های حقوقی خاصی نیاز ندارد.

اما در برخی از موارد، تصادفات رانندگی باعث مجروحیت و آسیب‌های فیزیکی به اشخاص می‌شود. در این پرونده‌ها ابتدا افسر راهنمایی و رانندگی میزان مقصر بودن طرفین را مشخص کرده و سپس فرد شاکی می‌تواند از طریق دادگاه و با کمک وکیل تصادفات رانندگی مازندران از طرف مقابل درخواست دیه کند. البته گزارش پزشکی قانونی نیز تاثیر مهمی در پیگیری این پرونده‌ها دارد.

اگر خودروی شما دارای بیمه شخص ثالث باشد، تمامی خسارات جانی به فرد مقابل را پرداخت کرده و پس از حکم دادگاه می‌توان از تعهدات بیمه‌ای استفاده کرد.

با این حال، مشاوره گرفتن از بهترین وکیل تصادفات رانندگی مازندران می‌تواند تا حدود زیادی به ما کمک کند تا خسارت مورد نظر را از فرد متخلف بگیریم و از حقوق خود در دادگاه دفاع کنیم.

 

نحوه تشکیل پرونده توسط بهترین وکیل تصادفات رانندگی مازندران

پس از وقوع تصادفات رانندگی، طرفین ممکن است از هم شکایاتی داشته باشند که ناشی از خسارت‌های مادی و یا صدمات جانی است. مهم‌ترین مسئله اینجاست که پیگیری این شکایات چگونه و توسط کدام قوانین حقوقی کیفری انجام می‌شود. یک وکیل باتجربه و متخصص می‌تواند با دانش خود راهی را برای دفاع از موکل خود پیدا کرده و او را از پرداخت خسارت‌های هنگفت نجات دهد.

به منظور تشکیل پرونده در تصادفات رانندگی باید سه بخش زیر را در نظر گرفت که هر کدام از آن‌ها دارای نکات و ریزه‌کاری‌های زیادی هستند. این سه بخش عبارتند از:

 

·       بخش اول: طرفین پرونده

اولین بخش برای طرح دعاوی و تشکیل پرونده این است که جزئیات طرفین پرونده و مشخصات حقوقی آن‌ها تعیین شود. این پرونده‌ها دارای دو طرف هستند که “خوانده دعوی” و “خواهان دعوی”  نامیده می‌شوند. خوانده دعوی همان کسی است که رفتارش موجب خسارت به طرف دوم شده است و باید این خسارات را جبران نماید. البته اگر این شخص دارای بیمه باشد، سازمان بیمه‌گر به عنوان خوانده دعوی شناخته می‌شود.

خواهان دعوی نیز همان کسی است که از تصادف، ضرر و زیان دیده است و با طرح دعوی در دادگاه به دنبال جبران خسارت‌های خود است. تجربه نشان داده است که مشورت با بهترین وکیل تصادفات رانندگی مازندران می‌تواند کمک بزرگی برای پیگیری پرونده باشد.

 

·       بخش دوم: خواسته دعوی

در این بخش از طرح دعوی تصادف باید خواسته و انتظار خود از چنین درخواستی را بیان کنیم. به همین منظور آن چیزی که رخ داده است را به دقت شرح داده و از دادگاه می‌خواهیم که از حق و حقوق ما دفاع کند.

حال اگر خواسته ما صرفا یک مطالبه مالی باشد و تنها خواهان جبران خسارت‌های مالی باشیم، باید به قوانین حقوقی مراجعه کرده و اصطلاحاً یک دعوی مالی را تنظیم کنیم.

پس از آن، هزینه دادرسی مشخص می‌شود که در مرحله اولیه شامل 3 درصد از کل خواسته دعوی است. به عنوان مثال اگر خواسته دعوی 100 میلیون تومان باشد، هزینه دادرسی 3 میلیون تومان خواهد شد.

 

·       بخش سوم: تقدیم دادخواست

بر اساس ماده 48 قانون آیین دادرسی مدنی، برای رسیدگی به دعوی تصادفات باید یک دادخواست را به دادگاه تحویل دهیم. نکته مهم اینجاست که برای نوشتن این دادخواست باید تمامی قوانین حقوقی مرتبط با آن و قوانین آیین دادرسی مدنی به دقت رعایت شود. به همین دلیل، مشورت گرفتن از بهترین وکیل تصادفات رانندگی مازندران بهترین گزینه برای نوشتن دادخواست و تقدیم آن به دادگاه است.

 

مجازات تصادف رانندگی چیست؟

به طور کلی، تمامی جرائم ناشی از تصادفات رانندگی به عنوان جرائم شبه عمد شناخته می‌شوند که مجازات آن در قانون مجازات اسلامی به دقت بیان شده است. این مجازات در شرایط مختلف به شرح زیر است:

 

·       الف) اگر تصادف منجر به قتل شود

مطابق با قانون مجازات اسلامی هرگاه بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین منجر به قتل غیر عمد شود، از 6 ماه تا 3 سال مجازات حبس داشته و پرداخت دیه نیز در صورت درخواست ولی دم، ضروری است.

 

·       ب) اگر تصادف منجر به صدمات جانی سنگین شود

اگر تصادفات رانندگی منجر به صدمات جانی مانند بیماری‌های روحی و روانی غیر قابل علاج، از کار افتادن حواس پنجگانه، از کار افتادن یکی از اعضای ضروری بدن، تغییر شکل دائمی صورت و اعضا و سقط جنین باشد، مجازات آن از دو تا 12 ماه حبس و همچنین پرداخت دیه می‌باشد.

 

·       ج) اگر تصادف منجر به صدمات جانی سبکتر شود

برخی از صدمات جانی مانند ایجاد نقص در اعضا و یا ایجاد مشکل جزئی در اعضای بدن از نظر قانونی دارای مجازات 2 تا 6 ماه حبس و پرداخت دیه است.

 

·       د) اگر تصادف منجر به آسیب‌های سطحی شود

در تصادفات رانندگی ممکن است برخی از آسیب‌های جانی به صورت سطحی و موقتی باشد که مجازات آن تا 5 ماه حبس و همچنین پرداخت دیه در صورت درخواست طرف مقابل است.

 

دکتر فرهادی؛ بهترین وکیل تصادفات رانندگی مازندران

 

دکتر زین‌العابدین فرهادی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه از تجربه‌ی ارزشمندی در زمینه پیگیری پرونده‌های تصادفات برخوردار است.

علاوه بر آن، ایشان با دانش و ذکاوت بی‌نظیر خود تلاش می‌کند تا ادله قانونی مناسب را بکار گیرد و از موکل خود در دادگاه‌های حقوقی و کیفری به نحو احسن دفاع کند.

شما نیز می‌توانید برای مشورت با دکتر زین العابدین فرهادی و پرسیدن سوالات خود با ایشان تماس بگیرید…

 

‫5/5 (2 امتیاز )
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی