وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

وکیل جعل اسناد مازندران

وکیل جعل اسناد مازندران

همه‌ی ما در زندگی شخصی و کاری خود اسناد و مدارکی داریم که در قراردادها از آن استفاده می‌کنیم. این اسناد و مدارک در واقع هویت ما هستند که ما امکان می‌دهند تا با سایر افراد جامعه، داد و ستدهای مختلف داشته باشیم. اما متاسفانه برخی از کلاهبرداران با سوء استفاده از این موضوع و جعل سند ممکن است برای ما مشکلاتی ایجاد کنند. در این شرایط پیدا کردن بهترین وکیل جعل اسناد مازندران می‌تواند کمک بزرگی برای‌مان باشد.

جعل اسناد نیز مانند سایر جرم‌ها در قوانین حقوقی و کیفری ایران مورد بررسی قرار گرفته و مجازات سنگینی برای متهمان دیده شده است. اما پیچیدگی اثبات جرم و قوانین گسترده آن باعث شده است که هر وکیلی نتواند از عهده آن برآید و تنها بهترین وکیل جعل اسناد مازندران قادر به پیگیری پرونده و گرفتن حق و حقوق موکل خود باشد.

در این مقاله به ابعاد مختلف جرم جعل سند و نکات مربوط به آن می‌پردازیم؛ پس اگر موافقید تا انتهای مقاله همراه ما باشید…

 

جرم جعل سند چه تعریفی دارد؟

جرم جعل سند جزء آن دسته از جرم‌هایی است که در ماده 219 تا 222 قانون آیین دادرسی مدنی و همچنین ماده 523 تا 542 قانون مجازات اسلامی و یا تعزیرات به آن اشاره شده است. مطابق با این مواد قانونی، جرم جعل سند عبارت است از: ساختن و تغییر دادن آگاهانه اسناد و مدارک برخلاف حقیقت که به ضرر شخص دیگری باشد. در این جرم، فرد مورد نظر به اشتباه افتاده و سند جعلی را به عنوان سند اصلی قبول می‌کند.

بهترین وکیل جعل اسناد مازندران مطابق با قانون می‌تواند دعوی کیفری خود را در دادسرا پیگیری کند و فرد متهم را تحت پیگرد کیفری قرار دهد. علاوه بر آن، دعوی حقوقی جعل سند و دعوی جعل سند تبعی نیز گزینه‌های یک وکیل برای پیگیری پرونده است.

 

جعل سند به چند دسته تقسیم می‌شود؟

جعل اسناد مطابق  با نوع و کیفیت آن به دو دسته مادی و معنوی تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی به شیوه متفاوتی بررسی می‌شود. در حقیقت، نحوه‌ی رسیدگی به اصالت اسناد در جعل مادی و معنوی با هم مختلف است که نکات آن در ادامه آورده شده است:

·       الف) جعل مادی سند

ماده 523 قانون مجازات اسلامی به جعل مادی سند می‌پردازد؛ نکته مهم در جعل مادی اسناد، دگرگون کردن، ساختن و تغییر دادن امضای اسناد و دست خط آن است. بنابراین اگر مشکلی در این موارد وجود داشته باشد، جرم جعل سند مادی رخ داده است.

به عنوان مثال، اگر امضا یا مهر یک سند دچار خراشیدگی باشد و یا قلم بردن در آن اتفاق افتاده باشد و یا تاریخ یک نوشته دچار تغییر شده باشد، می‌توان جرم جعل سند مادی را برای آن درنظر گرفت.

·       ب) جعل معنوی یا مفادی سند

جرم جعل معنوی یا مفادی نیز در ماده 534 قانون مجازات اسلامی ذکر شده است. در این نوع جرم، هیچ‌گونه خدشه‌ای به امضاء، دست خط و یا تاریخ اسناد وارد نشده است و اصالت آن توسط طرفین دعوی مورد پذیرش قرار گرفته است. اما محتویات یا مفاد موجود در سند ممکن است دچار تغییر شده باشد که به آن جعل مفادی یا معنوی می‌گویند.

به عنوان مثال، اگر موضوع قرارداد و یا سایر بندهای آن مانند مبلغ، نحوه تسویه و یا مقدار پول دریافتی، مورد تغییر و یا دگرگونی قرار گرفته باشد، می‌توان جرم جعل سند را برای آن در نظر گرفت. لازم به ذکر است که بهترین وکیل جعل اسناد مازندران قادر به شناسایی این موارد و دفاع از موکل خود خواهد بود.

 

جعل سند در چه زمینه‌هایی انجام می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید، جعل اسناد در زمینه‌های مختلف می‌تواند وجود داشته باشد. فرد متهم با مهارت و تجربه خود به کلاهبرداری و اخاذی از مالباخته می‌پردازد و از اسناد جعل شده در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کند. به همین دلیل، اگر این جرم به موقع شناسایی نشود و به مراجع قانونی تحویل نشود، امکان سوء استفاده‌های بیشتر نیز وجود دارد.

از جمله مصادیق جرم جعل سند که توسط بهترین وکیل جعل سند مازندران پیگیری می‌شود، می‌توان به مواردی مانند: جعل اسکناس، جعل مدارک و نوشته‌های رسمی و غیر رسمی، جعل گواهی‌های مختلف، جعل مدرک تحصیلی، جعل احکام صادر شده دادگاه، جعل امضا، مهر و دست خط، جعل تمبر، مهر و یا لوگوی شرکت‌های دولتی و غیر دولتی و بسیاری دیگر اشاره کرد.

 

مجازات جعل اسناد و مدارک چیست؟

جعل اسناد نیز مانند سایر جرم‌های کیفری و حقوقی دارای مجازات‌های مشخصی است که بر اساس نوع جرم و کیفیت آن صادر می‌شود. در ماده 536 قانون مجازات اسلامی سال 1375 هر کس در نوشته‌ها و اسناد غیر رسمی جعل کند و یا از این اسناد در موارد مختلف استفاده کند، علاوه بر جبران خسارت‌های وارده، به حبس از 6 ماه تا دو سال و همچنین پرداخت سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

حال اگر یک کارمند دولتی هنگام انجام وظیفه، به جرم جعل اسناد دولتی متهم شود، مجازات حبس او به یک تا 5 سال افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر آن، جزای نقدی نیز به میزان 6 تا 30 میلیون ریال بیشتر خواهد شد.

شما نیز اگر فکر می‌کنید که اسناد و مدارکتان در معرض خطر قرار گرفته است و یا درگیر پرونده‌های جعل سند شده‌اید، بهتر است به دنبال بهترین وکیل جعل اسناد مازندران باشید.

 

دکتر فرهادی؛ باتجربه‌ترین وکیل جعل اسناد مازندران

اگر بخواهیم یکی از معتبرترین وکلای پایه یک دادگستری را به شما معرفی کنیم، قطعا دکتر زین العابدین فرهادی اولین انتخاب ما خواهد بود. ایشان به عنوان استاد دانشگاه، پژوهشگر برتر و وکیل برجسته به خوبی توانسته است از عهده پرونده‌های سنگین جعل اسناد برآید و از موکل خود در مجامع قانونی دفاع کند.

دکتر فرهادی با سابقه درخشان و تجربه بالا می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد تا خیال خود را از پرونده‌های جعل سند راحت کنید. به همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم که با شماره زیر تماس گرفته و سوالات و ابهامات خود را از ایشان بپرسید…

 

‫5/5 (3 امتیاز )
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی