وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

وکیل رابطه نامشروع مازندران

وکیل رابطه نامشروع مازندران

در این سال‌ها، جرم رابطه نامشروع به یکی از حساس‌ترین جرم‌ها تبدیل شده است که خانواده‌های زیادی را خواسته و ناخواسته درگیر خود می‌کند. به همین دلیل، بهتر است به دنبال بهترین وکیل رابطه نامشروع مازندران باشیم تا با تخصص خود بتواند حق و حقوق ما را پیگیری کرده و خیال‌مان را راحت کند.

متاسفانه دیده شده است که بسیاری از افراد، جرم‌های رابطه نامشروع، زنا و اعمال منافی عفت عمومی را یکسان تلقی کرده و تصور می‌کنند که قانون مجازات اسلامی نیز برای همه‌ی آن‌ها مجازات یکسانی را در نظر می‌گیرد. این در حالی است که پیچیدگی‌های این جرم بسیار زیاد است و نحوه‌ی اثبات آن نیز دشوار خواهد بود.

ما در این مقاله با جرم رابطه نامشروع از نظر قانونی آشنا خواهیم شد و مجازات‌های آن را به شما توضیح خواهیم داد. در آخر نیز بهترین وکیل رابطه نامشروع مازندران را معرفی خواهیم کرد؛ پس تا انتها همراه ما باشید…

 

تعریف جرم رابطه نامشروع

در قانون مجازات اسلامی، تعریف جرم رابطه نامشروع به صورت کامل آمده است. بر اساس ماده 637 این قانون، تعریف جرم رابطه نامشروع به صورت زیر است:

برقراری رابطه نامشروع یا اعمال منافی عفت توسط مرد و زنی که بین آن‌ها زوجیت برقرار نباشد، در صورتی‌که زنا یا لواط رخ ندهد، یک جرم مجزا است و مجازات خصوصی دارد

لازم به ذکر است که قانونگذاران اسلامی برای جرم رابطه نامشروع، تفاوت زیادی با جرم زنا و لواط قائل شده است. زیرا جرم‌های زنا و لواط بسیار خاص و پیچیده است و جزئیات زیادی را در بر می‌گیرد. همچنین مجازات زنا و لواط نیز از نظر احکام اسلامی و قرآن کریم کاملا مشخص است؛ این در حالی است که جرم رابطه نامشروع باید مطابق با سایر قوانین بررسی شود.

نکته اساسی اینجاست که حضور زن و مرد در یک مکان صرفاً به معنای اثبات جرم نیست؛ چراکه هم‌اکنون بسیاری از کارمندان زن و مرد ممکن است در یک مکان با هم همکار باشند. بنابراین مطابق با ماده 637 و 638 قانون مجازات اسلامی، این موارد تنها در صورتی جرم است که اعمال تقبیل و یا مضاجعه بین طرفین رخ دهد.

همان‌طور که گفتیم، پیگیری کردن و گرفتن حق موکل در این‌گونه از پرونده‌ها دشواری فراوانی دارد و تنها بهترین وکیل رابطه نامشروع مازندران می‌تواند با تخصص و تجربه‌ی خود از عهده این کار برآید.

 

در جرم رابطه نامشروع چه مجازاتی در نظر گرفته شده است؟

احتمالا شما هم تصور می‌کنید که جرم رابطه نامشروع تفاوت خاصی با جرم زنا و لواط ندارد و مجازات‌های آن شبیه به هم است. اما این یک تصور کاملا غلط است! چراکه لواط و زنا به عنوان “حدود” الهی شناخته می‌شوند اما رابطه نامشروع یک جرم تعزیری است و مجازات آن نیز مطابق با قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری بررسی می‌شود.

بر اساس همین قوانین، مجازات جرم رابطه نامشروع و اعمال منافی عفت، حداقل یک و حداکثر 99 ضربه شلاق است که میزان دقیق آن را دادگاه مربوطه تشخیص می‌دهد. صادر شدن حداقل مجازات و یا حداکثر آن بستگی به کیفیت جرم و متهمان دارد اما بهترین وکیل رابطه نامشروع مازندران می‌تواند با ادله حقوقی و تشریح کامل مسائل رخ داده، کمک بزرگی برای شما باشد.

نکته دیگر اینجاست که مجازات ذکر شده در صورتی صادر می‌شود که دو طرف برای انجام جرم راضی بوده باشند و در صورت عدم رضایت یکی از طرفین و یا وجود اجبار و اکره برای این جرم، تنها یک نفر مجازات خواهد شد.

در سال‌های اخیر و با گسترش فضای مجازی، دیده شده است که جرم رابطه نامشروع در بستر فضای مجازی و اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام رخ داده است که مجازات این جرائم نیز همان مجازات‌های قبلی خواهد بود و با معرفی اکانت شخصی، پرینت چت‌ها و سایر ابزار مربوطه، اثبات می‌شود.

 

 

 

جرم رابطه نامشروع چه زمانی محقق می‌شود؟

 

رابطه نامشروع نیز مانند سایر جرم‌ها باید شرایط محقق شدن آن وجود داشته باشد. به همین دلیل، یک وکیل رابطه نامشروع مازندران با در نظر گرفتن تمامی شرایط تلاش می‌کند تا وقوع و یا عدم وقوع جرم را اثبات نماید. از جمله موارد اثبات رابطه نامشروع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

·       1- بین طرفین رابطه زوجیت وجود نداشته باشد

 

مهم‌ترین وجهی که در این جرم باید به آن توجه شود، عدم زوجیت طرفین است. این یعنی دو طرف در زمان حادث شدن جرم باید نامحرم بوده و هیچ‌گونه صیغه ازدواجی نیز جاری نباشد. در غیر این صورت نمی‌توان رابطه نامشروع را اثبات کرد.

 

·       2- روابط منافی عفت بین طرفین اتفاق افتاده باشد

 

زن و مرد ممکن است روابط مختلفی را با هم داشته باشند اما تنها آن دسته از روابطی جرم محسوب می‌شود که روابط منافی عفت مانند بوسیدن و در آغوش کشیدن رخ داده باشد. بنابراین، سایر روابط انسانی در زمره جرم رابطه نامشروع قرار نخواهند گرفت.

 

·       3- متهمین به جرم خود اقرار کنند

 

مطابق با قانون مجازات اسلامی اگر متهم نسبت به جرم خود اعلام برائت کند و هیچ مدرکی نیز دال بر وقوع جرم موجود نباشد، نمی‌توان مجازات رابطه نامشروع را برای آن جاری کرد. بنابراین، برای اثبات وقوع جرم باید متهمان نیز به جرم خود اقرار کنند.

 

·       4- اسناد و مدارکی وجود داشته باشد که جرم رابطه نامشروع را اثبات کند

 

یکی دیگر از روش‌های اثبات جرم، جمع‌آوری مدارک وقوع جرم است که وکیل رابطه نامشروع مازندران نیز به دقت آن را بررسی می‌کند. از جمله این مدارک می‌توان به پرینت پیامک‌ها، پرینت اکانت‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی، عکس‌های دو نفره، فیلم‌های وقوع جرم به طوری که تشخیص هویت امکان داشته باشد، شهادت شاهدان عینی و غیره اشاره کرد.

 

دکتر فرهادی؛ باتجربه‌ترین وکیل رابطه نامشروع مازندران

 

دکتر زین‌العابدین فرهادی با تجربه‌ی چندین ساله‌ خود در پرونده‌های روابط نامشروع و اعمال منافی عفت به خوبی توانسته است از موکلین خود دفاع کرده و حقوق آنان را پیگیری کند. چراکه ایشان به عنوان وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه از مهارت بالایی در این زمینه برخوردارند.

شما نیز  بهتر است برای پیگیری این پرونده‌ها به دنبال بهترین وکیل رابطه نامشروع مازندران باشید. به همین منظور می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و پرسیدن سوالات حقوقی خود با شماره زیر تماس حاصل فرمایید…

‫4.5/5 (4 امتیاز )
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی