وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

وکیل خیانت در امانت مازندران

وکیل خیانت در امانت مازندران

خیانت در امانت یکی از جرم‌هایی است که متاسفانه در جامعه ما رواج پیدا کرده و بسیاری از افراد را به دردسر انداخته است. سخت بودن اثبات این جرم سبب شده است که تنها بهترین وکیل خیانت در امانت مازندران توانایی پیگیری آن و دفاع از حقوق موکل خود را داشته باشد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک چیزی را به فرد خاصی امانت داده و از او بخواهید که برای نگه‌داری و یا مصرف آن در موارد مشخص تلاش کند. حال اگر فرد مورد نظر از انجام خواسته‌های شما صرف نظر کرده و اموال دریافتی را در موارد دیگر مصرف کند، یک جرم را مرتکب شده است که در قانون مجازات اسلامی با عنوان خیانت در امانت شناخته می‌شود.

ما در این مقاله می‌خواهیم با این جرم بیشتر آشنا شده و اهمیت مشاوره با بهترین وکیل خیانت در امانت مازندران را به شما گوشزد کنیم؛ پس همراه ما باشید…

 

جرم خیانت در امانت چه تفاوتی با سایر جرم‌ها دارد؟

جرم خیانت در امانت توسط ماده 673 و 674 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 توضیح داده شده است که عبارت دقیق آن به شکل زیر است:

” استعمال، تصاحب، تلف یا مفقود نمودن توام با سوء نیت مالی که از طرف مالک یا متصرف قانونی به کسی سپرده شده است و بنا بر استرداد یا به مصرف معین رسانیدن آن بوده است.

شاید این‌طور تصور کنید که جرم خیانت در امانت همان جرم کلاهبرداری و یا دزدی است؛ چراکه در این جرم‌ها نیز اموال و اشیاء یک فرد مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. اما باید به شما بگوییم که خیانت در امانت به طور کامل با دزدی و کلاهبرداری متفاوت است.

این تفاوت را می‌توانیم به این شکل توجیه کنیم: جرم دزدی در اختفاء و بدون اطلاع فرد مالباخته انجام می‌شود و در کلاهبرداری نیز فرد مالباخته به شیوه‌های مختلف فریب می‌خورد. این در حالی است که در جرم خیانت در امانت، فرد مالباخته با رضایت خود اموال را در اختیار متهم قرار داده است. لازم به ذکر است که فقط باتجربه‌ترین وکیل خیانت در امانت مازندران قادر به تمایز این جرم‌ها خواهد بود.

در چه صورتی جرم خیانت در امانت اتفاق می‌افتد؟

جرم یا بزه خیانت در امانت نیز مانند سایر جرم‌ها از سه عنصر تشکیل شده است که وقوع همه‌ی آن‌ها منجر به اثبات جرم در دادگاه خواهد شد. این عناصر عبارتند از: عنصر قانونی خیانت در امانت، عنصر مادی خیانت در امانت و عنصر روانی خیانت در امانت.

بررسی‌های ما نشان داده است که بهترین وکیل خیانت در امانت مازندران با در نظر گرفتن 5 عامل می‌تواند جرم خیانت در امانت را اثبات کند؛ این عوامل در ادامه آورده شده است:

 

·       1- فرد امانت گیرنده در مورد اموال سوء نیت داشته باشد

داشتن سوء نیت از جمله عناصر روانی وقوع جرم است که باید به آن توجه داشته باشیم. خیانت در امانت نیز تنها زمانی به وقوع می‌پیوندد که یک سوء نیت در پشت آن وجود داشته باشد. این قضیه نشان می‌دهد که اگر اموال فرد مالباخته به صورت تصادفی و بدون سوء نیت، مثلا در آتش سوزی و زلزله از بین برود، نمی‌توان جرم خیانت در امانت را به متهم نسبت داد.

·       2- اموال به تصرف برسد و یا مصرف شود

اگر یک شخص اموالی را که به او امانت داده شده را تصاحب کند و یا به مصارف دیگر برساند، دچار جرم خیانت در امانت شده است و باید پاسخگوی عمل خود باشد. این مورد به عنصر مادی جرم دلالت دارد که رفتارهای فیزیکی مانند استعمال کردن، تصاحب کردن، اتلاف کردن و مفقود کردن را شامل می‌شود.

بهترین وکیل خیانت در امانت مازندران با بررسی پرونده تلاش می‌کند تا عنصر مادی جرم را به درستی شناسایی کرده و برای گرفتن حق موکل خود تلاش کند.

·       3- اموال مورد نظر از نوع اموال منقول باشد

بر اساس ماده 241 قانون کیفر عمومی، جرم خیانت در امانت تنها برای اموال منقول صادق است. اموال منقول مانند چک‌های بانکی، اسناد و نوشته‌ها در واقع اشیائی هستند که نقل و انتقال آن‌ها از مکانی به مکان دیگر بدون آسیب رساندن به آن امکان‌پذیر است.

بنابراین، اگر یک مستاجر، ملک مورد نظر را در موعد مقرر تخلیه نکند، نمی‌توان جرم خیانت در امانت را برای او صادر کرد؛ چراکه خانه و ملک، جزء اموال منقول نیست.

·       4- قرارداد طرفین به صورت قانونی منعقد شده باشد

این نکته بسیار مهم است که شما تنها زمانی می‌توانید جرم خیانت در امانت را پیگیری کنید که با فرد متخلف یک قرارداد قانونی نوشته باشید و در این قرارداد تمامی جزئیات ضروری را ذکر کرده باشید. دقیقا به همین دلیل است که مشاوره با وکیل خیانت در امانت مازندران را به شما توصیه می‌کنیم.

·       5- اموال باید به صورت موقت در اختیار فرد امانت گیرنده باشد

یکی دیگر از عوامل اثبات جرم خیانت در امانت این است که اموال و اشیاء به صورت موقت به فرد امانت گیرنده داده شده باشد. بنابراین، این فرد مطابق با قرارداد و پس از مدت معینی باید تمامی اموال را به صاحبش برگرداند و یا آن‌ها را در مصارف خواسته شده مصرف کند.

 

 

مجازات جرم خیانت در امانت چیست؟

قانون مجازات اسلامی برای خیانت در امانت نیز مجازات‌های سنگینی را در نظر گرفته است. مطابق با ماده 673 این قانون، هر کس از سفید امضاء یا سفید مهری که به او سپرده شده است یا به هر طریقی به دست آورده سوء استفاده کند، به یک تا 3 سال حبس محکوم می‌شود.

علاوه بر آن، در ماده 674 قانون مجازات اسلامی نیز برای جرم خیانت در امانت، مجازات حبس از 6 ماه تا 3 سال در نظر گرفته شده است که با توجه به ابعاد پرونده ممکن است مجازات‌های تکمیلی و تبعی نیز داشته باشد.

بهترین وکیل خیانت در امانت مازندران چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

همانطور که می‌دانید: حق گرفتنی است! پس برای دفاع از حقوق خود باید با یک وکیل حرفه‌ای مشورت کنیم و از او کمک بخواهیم. اما سوال اصلی اینجاست که بهترین وکیل خیانت در امانت مازندران چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که مهمترین ویژگی یک وکیل حرفه‌ای، داشتن تجربه و تخصص است. به همین دلیل برای انتخاب وکیل همواره به دنبال کسی باشید که تاکنون تجربه موفقی در حل این پرونده‌ها داشته باشد.

علاوه بر آن، امانت داری و شجاعت در دفاع از موکل نیز جزء خصوصیات یک وکیل خوب است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. در بخش بعدی با بهترین وکیل خیانت در امانت مازندران بیشتر آشنا خواهیم شد…

دکتر فرهادی؛ بهترین وکیل خیانت در امانت مازندران

باتوجه به گسترده بودن ابعاد جرم خیانت در امانت و پیچیده بودن اثبات آن، وجود یک وکیل حرفه‌ای و متخصص برای پیگیری حق و حقوق قانونی، بسیار لازم و ضروری است.

دکتر فرهادی به عنوان بهترین و متخصص‌ترین وکیل خیانت در امانت مازندران شناخته می‌شوند که تجربه ارزشمندی در حل پرونده‌های مشابه داشته‌اند. شما نیز برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره‌های حقوقی می‌توانید با دکتر زین‌العابدین فرهادی تماس بگیرید…

 

شماره تماس: 09113142478

‫5/5 (2 امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی