وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

وکیل دعاوی بانکی مازندران

وکیل دعاوی بانکی مازندران

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما بسیاری از پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌ها ناشی از عدم اطلاع از قوانین بانکی و مقررات مربوط به تسهیلات، وام و سپرده‌گذاری‌ها است. در این شرایط، ما شاهد سوء استفاده بانک‌ها از این موضوع هستیم که بسیاری از افراد را نیز درگیر خود کرده است. تجربه نشان داده است که بهترین راه برای جلوگیری از این سوء استفاده‌ها، مشورت کردن با بهترین وکیل دعاوی بانکی مازندران است.

همه‌ی ما در هر صورت مجبوریم که برای گرفتن انواع تسهیلات شغلی، وام ازدواج، وام‌های زود بازده و سایر تسهیلات، با بانک‌ها در تعامل باشیم؛ اما برای آگاهی از قوانین حقوقی بانکی و همچنین پیگیری مشکلات بانکی بهتر است که به دنبال یک وکیل باتجربه و متخصص باشیم.

ما نیز در این مقاله می‌خواهیم با انواع پرونده‌های بانکی و وظایف یک وکیل در این پرونده‌ها بیشتر آشنا شده و بهترین وکیل دعاوی بانکی مازندران را به شما معرفی کنیم؛ پس همراه ما باشید…

 

داشتن یک وکیل بانکی چه ضرورتی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، قوانین بانکی روزبه‌روز تغییر می‌کند و گسترده بودن آن‌ها موجب شده است که رابطه حقوقی با بانک‌ دچار پیچیدگی‌های بسیاری شود. از طرفی، مسئولان بانکی همواره به دنبال سود بیشتر هستند و قوانین طوری تفسیر می‌کنند که مشتریان نتوانند از آن‌ها سود ببرند.

به عنوان مثال، برای دریافت وام‌های اشتغال، ممکن است خلاف قوانین بانک مرکزی عمل شود و سودهای روزشمار بیشتری از مشتریان گرفته شود. حال تصور کنید که یک وام سنگین گرفته‌اید و بانک به جای سود 14 درصد از شما سود 30 درصد طلب می‌کند! در این شرایط چه کاری از دستتان برمی‌آید؟! بهترین کار این است که با یک وکیل حرفه‌ای در امور بانکی مشورت کنیم تا او بتواند با دانش و تخصص خود، از حق‌مان در دادگاه دفاع کند.

 

انواع دعاوی بانکی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

پرونده‌های بانکی بسیار متنوع هستند و تسلط بر آن‌ها بسیار سخت و زمان‌بر است؛ چراکه مصوبه‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای پول و اعتبار نیازمند بررسی دقیق هستند. در واقع، بسیاری از مشکلات مربوط به وام‌های بانکی، بازپرداخت تسهیلات، ضمانت وام، سرمایه گذاری و انواع قرار دادهای بانکی در گروه دعاوی بانکی قرار می‌گیرند.

برخی از این دعاوی در رابطه با موسسات مالی و اعتباری و موسسات بدون مجوز است اما برخی دیگر از آن‌ها در مورد قراردادهای بانکی مانند مضاربه، مشارکت مدنی و غیره می‌باشد. برخی از دعاوی بانکی مرتبط با دریافت وام که توسط بهترین وکیل دعاوی بانکی مازندران پیگیری میشود، عبارتند از:

 

دعوی بانکی مرتبط با خسارت دیرکرد وام

بر اساس مقررات پولی و بانکی، بانک‌ها ملزم هستند که در برابر دیر پرداخت شدن اقساط بانکی، از مشتریان خود جریمه دیرکرد بگیرند. اما نحوه دریافت این جریمه و مقدار آن ممکن است برخی از افراد را به دردسر بیاندازد. بنابراین اگر شما نیز از نحوه‌ی محاسبه جریمه دیرکرد وام خود ناراضی هستید، بهتر است از یک وکیل باتجربه بانکی کمک بگیرید تا او بتواند از حق و حقوق‌تان دفاع کند.

نکته مهم اینجاست که مقادیر این جریمه در قرارداد منعقد شده با بانک ذکر می‌شود اما اگر آگاهی چندانی از مقررات و مسائل حقوقی نداشته باشید، ممکن است از شما سوء استفاده شود. بنابراین در هنگام عقد قرارداد و گرفتن وام نیز بهتر است با وکلای دادگستری مشورت کنید.

دعوی بانکی مرتبط با اسناد رهن شده در بانک

یکی از مهم‌ترین شروط بانک برای دادن وام‌های مختلف به خصوص وام مسکن، گذاشتن ضمانت‌هایی مانند سند مسکن است که در رهن بانک قرار می‌گیرد. این سند پس از اتمام اقساط باید فک رهن شده و به صاحبش برگردد. اما در بعضی اوقات، بانک‌ها ممکن است که فک رهن را به تاخیر بیاندازند و یا مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند.

در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم که با بهترین وکیل دعاوی بانکی مازندران صحبت کنید و با کمک وی، اسناد رهن شده خود را مجددا فک رهن نمایید.

 

دعوی بانکی مرتبط با تسویه انواع وام‌ها

زمانی که تمامی اقساط وام خود را پرداخت کنید، نوبت به تسویه این وام می‌رسد. اما گاهی دیده شده است که هنگام تسویه کردن، بانک از شما مبالغی را به عنوان جریمه درخواست می‌کند که اصلا مورد قبول شما نیست. این جریمه‌های اعمال شده ناشی از جریمه دیرکرد اقساط وام و سایر مالیات‌های مرسوم است.

حال اگر بخواهید از شر این جریمه‌ها و دردسرهای تسویه وام راحت شوید، می‌توانید از وکیل دعاوی بانکی مازندران کمک بخواهید.

 

دعوی مربوط به ضامن وام

احتمالاً شما هم هنگام دریافت وام بانکی به دنبال ضامن کسر از حقوق بوده‌اید! در حقیقت، بانک‌ها با قرار دادن شرایط سختی مانند ضامن تلاش می‌کنند تا مانع از دیر پرداخت شدن وام‌ها شوند. این در حالی است که بسیاری از دعاوی بانکی ناشی از همین ضامن وام است.

اگر شما اقساط خود را به موقع پرداخت نکنید، بانک از ضامن می‌خواهد که به جای شما این اقساط را پرداخت کند. در برخی از مواقع، سخت‌گیری‌های بانک از حد متعارف خارج شده و مشکلاتی برای شما و ضامن ایجاد می‌کند که برای حل آن‌ها بهتر است با یک وکیل مجرب مشورت کنید.

 

دعوی ناشی از تعهدات و بندهای قراردادی

در تمامی قراردادهای بانکی یکسری بند و تبصره وجود دارد که نشان دهنده تعهدات طرفین قرارداد است. حال اگر بانک نخواهد به تعهدات خود پایبند باشد، باید موضوع را از طریق دعوی حقوقی پیگیری کرد. همچنین تبصره‌های قرارداد بانکی نیز باید به درستی تنظیم شوند تا با گذشت زمان مشکلی برای طرف قرارداد پیش نیاید و بانک نتواند از آن سوء استفاده کند.

 

دکتر زین العابدین فرهادی؛ بهترین وکیل دعاوی بانکی مازندران

 

دکتر فرهادی یکی از باتجربه‌ترین وکلای بانکی مازندران است که تسلط بالایی روی قوانین و مقررات بانکی دارد. ایشان با شجاعت و تخصص خود بارها توانسته است که از حق و حقوق موکل در دادگاه دفاع کرده و مشکلات وی را حل کند.

دکتر فرهادی به عنوان مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری بهترین گزینه برای پیگیری پرونده‌های بانکی و دعوای بانکی است. چراکه تجربه این کار را داشته و پرونده‌های موفقی را پشت سر گذاشته است.

شما نیز بهتر است برای مشورت با دکتر فرهادی و پرسیدن سوالات خود با ایشان تماس گرفته و مشکلات حقوقی خود را بیان کنید…

‫5/5 (1 امتیاز )
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی