وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

کشف بزرگترین انبار کودهای شیمیایی در ساری

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران خبر از کشف یک انبار با انواع مختلف سموم و کود شیمیایی بالغ بر 70 هزار لیتر داد که ارزش آن 60 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان مازندران ، سردار میرزایی با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی استان در اقدامات امنیتی و اطلاعاتی و در پی کسب اخباری مبنی بر احتکار مقادیر زیادی از انواع سموم شیمیایی کشاورزی توسط یکی از شرکت های عرضه کننده سموم کشاورزی در ساری ، این موضوع به سرعت در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

سردار مرتضی میرزایی افزود: پس از بررسی های انجام شده و هماهنگی های صورت گرفته با نهادهای قضایی استان ، ماموران انتظامی در عملیات غافلگیر کننده ای توانستند از انبار این شرکت بازدید نمایند و در مجموع 39 تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش 700 میلیون ریال در ساری کشف نمایند. وی گفت: متهم اصلی در این پرونده که به جرم حمل و جابجایی محصولات شیمیایی در یکی از استان های همجوار انجام فعالیت می کرده است نیز مورد شناسایی قرار گرفت.

سردار میرزایی افزود: یکی از عواملی که سبب گسترش کشت محصولات کشاورزی در استان مازندران شده است اقلیم مرطوب و آب و هوای مساعد منطقه می باشد که برخی از سودجویان با سواستفاده از نیاز کشاورزان به سموم و کودهای شیمیایی ، اقدام به تولید و توزیع مواد خسارت زا می نمایند.

طبق تحقیقات به عمل آمده و آمار منتشره از 650 عامل خسارت زا در حوزه محصولات کشاورزی در کشور بیش از 427 عامل آن در مازندران شناسایی شده است که این رقم معادل 65 درصد عوامل خسارت زای کشور است.

همچنین بنا بر اعلام آمار رسمی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران متوسط سهمیه انواع کودهای شیمیایی برای 72 نوع محصول کشاورزی بین 130 تا 150 هزار تن می باشد.

پایان خبر / منبع خبر : https://yun.ir/bwfnp2

‫5/5 (1 امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی