وبسایت حقوقی

دکتر زین العابدین فرهادی

آخرین مقالات حقوقی

وکیل جعل اسناد ساری|بهترین وکیل جعل اسناد

وکیل جعل اسناد ساری

جعل کردن اسناد و مدارک یکی از جرم‌هایی است که سابقه‌ای طولانی داشته و افراد زیادی را گرفتار خود کرده است. بنابراین همواره باید مراقب اسناد  و مدارک خود باشیم و از بهترین وکیل جعل اسناد ساری بخواهیم تا در مواجهه با مشکلات جعل سند به ما کمک کند.

تجربه ثابت کرده است که کلاهبرداران با استفاده از روش‌های پیچیده به جعل انواع اسناد و مدارک می‌پردازند. این کار معمولا آنقدر با ظرافت انجام می‌شود که هر کسی قادر به تشخیص و یا حتی اثبات آن نیست. به همین دلیل، بهترین کار، مشورت کردن با وکیل پایه یک دادگستری است که تجربه کافی در زمینه جعل سند و شناسایی آن داشته باشد.

ما نیز در این مقاله قرار است به جرم جعل اسناد بپردازیم و نکات ضروری آن را با هم مرور کنیم؛ پس ادامه مقاله را از دست ندهید…

 

بهترین وکیل جعل اسناد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

 

وکلای جعل اسناد باید ویژگی‌های منحصربفردی داشته باشند تا بتوانند در کار خود موفق باشند؛ این ویژگی‌ها عبارتند از:

 

1- شناسایی اسناد و مدارک جعلی

وکلای جعل سند باید توانایی تشخیص جعلی بودن اسناد و مدارک مختلف را داشته باشند و بتوانند در دادگاه ثابت کنند که متهم از اسناد جعلی در جهت منافع خود استفاده کرده است. تجربه نشان داده است که تنها کسانی می‌توانند جعلی بودن اسناد را تشخیص دهند که سابقه‌ی موفقی در این زمینه داشته باشند و پرونده‌ها مختلفی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند.

2- آشنایی با مصادیق جعل

از نظر قوانین حقوقی و کیفری، جعل سند دارای مصادیق واضح و مشخص است که بهترین وکیل جعل اسناد ساری با استفاده از همین مصادیق تلاش می‌کند تا از موکل خود دفاع کرده و حق او را از متهم بگیرد. برخی از این مصادیق عبارتند از:

  • الف) دستکاری کردن اسناد و مدارک

اگر اسناد و مدارک حقوقی مانند سند املاک، قرارداد رسمی، قول نامه‌ها و غیره به هر نحوی دستکاری شده باشند، جرم جعل سند برای آن در نظر گرفته می‌شود.

 

  • ب) اضافه کردن و یا کم کردن یک عبارت از نوشته

در برخی از مواقع، متهم برای سوء استفاده از قراردادها و اسناد تلاش می‌کند تا عبارتی را از متن سند کم کرده و یا چیزی به آن اضافه کند که خلاف واقع است. در این شرایط، یک وکیل جعل اسناد ساری با کمک تجربه خود می‌تواند موضوع را شناسایی کرده و در دادگاه ثابت نماید.

  • ج) تقلب در امضای سند

مشهورترین جرم جعل سند، جعل امضای آن سند است. متاسفانه بسیاری از کلاهبرداران با استفاده از روش‌ها و دستگاه‌های مدرن می‌توانند امضای اشخاص را جعل کرده و اسناد جعلی را به نام خود تغییر دهند. با این حال اگر یک وکیل تخصص بالایی در پیگیری پرونده‌های جعل سند داشته باشد، امضای جعلی را نیز تشخیص خواهد داد.

  • د) خراشیدن یا تراشیدن یک نوشته

اگر بخشی از یک نوشته در اسناد رسمی دارای خراشیدگی باشد و یا به طور کلی از بین رفته باشد، جرم جعل سند رخ داده است و باید حق و حقوق خود را در دادگاه پیگیری کنید. برای این کار بهتر است با یک وکیل مجرب مشورت کنید و از وی کمک بخواهید.

 

 

3- تسلط بر روش‌های اثبات جرم جعل

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین وکیل جعل اسناد ساری این است که بر روش‌های اثبات این جرم تسلط کافی دارد. پیچیده بودن روش‌های جعل سند و همچنین مهارت بالای کلاهبرداران باعث شده است که تشخیص و اثبات سندهای جعلی در دادگاه بسیار سخت باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که از یک وکیل خوب بخواهید تا در این مورد به شما توضیح داده و روش‌های اثبات این جرم را مشخص نماید.

 

4- آشنایی با ارکان جعل در قانون

جرم جعل سند نیز مانند سایر جرم‌ها دارای سه رکن اساسی است که وکلای باتجربه باید توانایی تشخیص آن در پرونده‌های مربوطه را داشته باشند. این ارکان شامل موارد زیر است:

  • الف) رکن قانونی جعل

جرم جعل سند از نظر قانونی به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین مصادیق جرم و مجازات آن نیز به تفکیک بیان شده است. لازم به ذکر است که در مواد 523 الی 536 قانون مجازات اسلامی تمامی این موارد وجود دارد.

  • ب) رکن معنوی جعل

رکن معنوی یعنی این که متهم از روی عمد و قصد به انجام جعل روی آورده است. چراکه ممکن است فردی بدون هیچ قصد و غرض و تنها از روی اشتباه این جرم را انجام داده باشد و نوشته‌ای را مخدوش کرده باشد. در چنین شرایطی می‌توان از حق وی در دادگاه دفاع کرد.

  • ج) رکن مادی جعل

منظور از رکن مادی جعل این است که فرد با استفاده از امکانات خود برای جعل سند اقدام عملی انجام داده باشد. حتی اگر این اقدام موفقیت آمیز نباشد! بنابراین، تنها با اگر اسناد و مدارک دچار جعل شده باشند می‌توان این جرم را برای متهم در نظر گرفت.

 

5- آشنایی با مجازات‌های در نظر گرفته شده برای جعل

بهترین وکیل جعل اسناد ساری باید با مجازات‌های موجود در قانون آشنا باشد تا بتواند موکل خود را راهنمایی کرده و از حق او را بستاند.

در ماده 533 قانون مجازات اسلامی آمده است که اگر افراد غیر دولتی و مسئول جرم جعل اسناد را مرتکب شده و مصادیق آن را انجام داده باشند، علاوه بر جبران خسارت به مجازاتی شامل حبس تا سه سال دچار خواهند شد و همچنین جزای نقدی نیز برای آن در نظر خواهند گرفت.

 

دکتر زین‌العابدین فرهادی؛ بهترین وکیل جعل اسناد ساری

 

احتمالاً شما هم با این جمله موافقید که ” حق گرفتنی است! ” حال به نظر شما، گرفتن این حق چگونه انجام می‌شود؟! تجربه ثابت کرده است که برای دفاع از حق و حقوق خود در دادگاه‌های کیفری و حقوقی باید به یک وکیل مجرب و حرفه‌ای مشورت کنیم که سابقه‌ای طولانی در زمینه جعل اسناد داشته باشد.

دکتر فرهادی یکی وکلای پایه یک دادگستری است که پرونده‌های زیادی را در زمینه‌های گوناگونی حقوقی با موفقیت پشت سر گذاشته است. ایشان بارها و بارها با شجاعت مثال زدنی خویش توانسته است از موکل خود دفاع کرده و حق او را از متهمان بستاند.

شما نیز می‌توانید برای پرسیدن سوالات حقوقی خود و همچنین مشاوره آنلاین و تلفنی با دکتر فرهادی تماس گرفته و مشکلات خود را با ایشان درمیان بگذارید…

‫5/5 (3 امتیاز )
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

راه های ارتباطی با دکتر زین العابدین فرهادی